5 خاصیت غلات برای سلامتی شما | سبزیجات

5 خاصیت غلات واسه سلامتی شما

جو دو سر، گندم مشکی، جو، کینوا و چیزای دیگه ای به جز اینا جز غلاتی هستن که اثر فوق العاده ای روی سلامت ما به جا می ذارن.

 

جو دو سر، گندم مشکی، جو، کینوا و چیزای دیگه ای به جز اینا جز غلاتی هستن که اثر فوق العاده ای روی سلامت ما به جا می ذارن. کارشناسان بخش سلامت به همه و به خصوص زنا پیشنهاد می کنن که روزانه از این غلات مصرف کنن. این مواد غذایی فواید زیادی دارن که ما در این مطلب به گوشه ای از اون می پردازیم. با ما همراه باشین.

 

غلات چربیای داخلی بدن رو کم می کنه

براساس یافته های پژوهشی که در سال 2011 در روزنامه Obesity به چاپ رسیده، رابطه ای بین مصرف فیبرهای حلّال و کاهش چربی های داخلی بدن هست. این چربیا در لایه های عمیق تر بدن و در دور و بر بخشای حیاتی تجمع می کنن. متأسفانه اگه تجمع این چربیا زیاد باشه امکان دچار شدن به مریضیایی مثل فشار خون بالا، دیابت و مریضیای کبدی بیشتر می شه.

زنایی که مواد غذایی پر از فیبرهای حلّال زیادی مصرف کردن 17 درصد کمتر در برابر سنگ کلیه قرار می گیرن

محققان فکر می کنن اگه علاوه بر مصرف این فیبرهای حلّال، ورزش رو هم به برنامه روزانه خود اضافه کنین کاهش چربیای به 7 درصد هم می رسه.

باید بدونین که 145 میلی لیتر برابر سه چهارم فنجون جو پخته شده، شامل 3 گرم فیبر هستش. پیشنهاد می کنیم از جو در جفت و جور غذاهایتان به خصوص سوپ سبزیجات استفاده کنین.

غلات از تشکیل سنگ کلیه پیشگیری می کنن

مصرف زیاد فیبرها باعث می شه که زنان از دچار شدن به سنگ کلیه دور بمونن. در پژوهشی که روی نزدیک به 70000 زن و به مدت 16 سال انجام شد رابطه بین مصرف غلات و اندازه جراحی سنگ کلیه بررسی شد.

یافته های این تحقیق که در نشریه American Journal of Gastroenterology منتشر شده نشون میده زنایی که مواد غذایی پر از فیبرهای حلّال زیادی مصرف کردن 17 درصد کمتر در برابر سنگ کلیه قرار می گیرن.

 متأسفانه زنایی که خود رو از این فیبرها محروم می کنن بیشتر در برابر این مریضی قرار می گیرن.

 

غلات گلیسمی خون شما رو تنظیم می کنه

براساس یافته های پژوهشی که در دانشگاه Lund سوئد انجام شد، اگه واسه صبحونه غلات مفیدی مثل نون جو استفاده کنین، اندازه گلیسمی خون شما به مدت 10 ساعت متعادل می مونه. متعادل و پایین موندن گلیسمی خون به نفع سلامت شماس. متأسفانه نوسانات و تغییرات خیره کننده گلیسمی خون خطر دچار شدن به دیابت نوع 2، چاقی و هم اینکه دچار شدن به مریضیای قلبی عروقی رو بالا می بره.

اگه واسه صبحونه غلات مفیدی مثل نون جو استفاده کنین، اندازه گلیسمی خون شما به مدت 10 ساعت متعادل می مونه

غلات با رادیکالای آزاد مقابله می کنن

غلات

منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *