نوشته های تازه

کامنت مارکتینگ با هدف کسب بک لینک

کامنت مارکتینگ با هدف لینک سازی

شاید بشه گفت عادی ترین فوت وفن سئو در فضای وب فارسی ارسال دیدگاه در سایتای دیگه واسه کسب بک لینک رایگان و یا بازدید کننده واسه سایته. هم اینکه رباتایی طراحی شده که از طرف شما به سایتای جور واجور سرک کشیده و در صفحات مربوط به موضوع شما کامنت گذاری میکنن.

بک لینک

این فوت وفن به اندازه ای همه گیر شده که صاحبان وب سایتای معتبر خوب اونو شناخته ان و همیشه به دنبال روشی واسه مقابله با نظرات بی ارزش هستن. در مقابل، گوگل هم همیشه به دنبال راه حلی واسه مقابله با اسپمرها و رفتارای غیر طبیعی که بر یافته های جستجوی گوگل موثر هستن بوده. ترکیب این دو اتفاق موجب شده کامنت مارکتینگ از یه رفتار بی هدف و تکراری به یه روش هدف دار تقریبا سخت و البته هدف دار تبدیل شه. واسه اطلاع بیشتر از الگوریتمای گوگل مقاله بک لینک غیر طبیعی از نظر گوگل رو بخونین.

اسپم

به چه دلیل در سایتای دیگه کامنت گذاری کنیم؟

خیلی از فعالان بخش سئو کامنت مارکتینگ رو راهی واسه کسب بک لینک رایگان و فعالیت در فروما و سایتای دیگه می دونن ولی تازگیا گوگل ارزش و اعتبار بک لینکایی مثل این رو کاهش داده و تاثیرگذاری این فوت وفن رو کم کرده. البته این کاهش اثر به معنی فراموش کردن این فوت وفن نیس بلکه باید تلاش کنیم راه بهتری رو جانشین اون کنیم. علاوه بر کسب بک لینک میشه اهداف دیگری واسه کامنت مارکتینگ در نظر گرفت که مهمترین اونا به توضیح زیره.

معرفی برند و نام خود

بهتر شدن وضعیت سئو سایت شما

اثرات پیش بینی نشده کامنت مارکتینگ

تموم موارد بالا وقتی اتفاق میفته که نظرات شما استانداردهای لازم واسه جلب توجه کاربران و مدیران سایت رو داشته باشه. ارسال نظرات بی هدف و کوتاه در  مرحله اول ممکنه به وسیله مدیر سایت تایید نشه و حتی اگه تایید شه واسه کاربران جذابیتی نداره.

۱- دست کم ۵ مطلب اون سایت رو بخونین

اگه واسه اولین بار با یه سایت یا وبلاگ آشنا میشین بهتره که قبل از شروع کامنت مارکتینگ دست کم ۵ مقاله گذشته اونو به دقت مطالعه کرده و نظرات ارسالی در اونا رو بررسی کنین.

مطالعه مقالات و نظرات قبلی به شما کمک میکنه فضای ذهنی نویسنده و سایت رو بهتر درک کرده و راه جواب گویی به نظرات رو بشناسین. با این روش شما دید بهتری واسه متن دیدگاه خود دارین و می تونین مستقیما به چیزای مورد علاقه نویسنده یا تخصص اون اشاره کنین.

۲- دست کم ۳ مطلب با دیدگاه زیاد رو بررسی کنین

واسه اینکه دیدگاه شما به فضای سایت نزدیک باشه باید سطح علم و نوع سوالات بقیه مخاطبین رو بشناسین. نظراتی که جواب بهتری از طرف مدیر سایت گرفتن رو بررسی کنین و تلاش کنین که دیدگاه شما در همون سطح باشه.

اینجا شما دو راه حل متفاوت دارین. می تونین یه کاربر عادی با یه سوال در رابطه و درست باشین یا یه کاربر حرفه ای که جواب گوی سوالات بقیه و مسیردهنده به صحبته. هردو روش میتونه تضمین کننده تایید دیدگاه شما باشه ولی ارسال یه دیدگاه کوتاه و کم ارزش شانس زیادی واسه موفقیت نداره.

راه حل

۳- دیدگاه های قبلی مقاله هدف رو بخونین

اگه دوست دارین دیدگاه شما واسه مدیر سایت و کاربران مهم باشه باید بدونین که در این صفحه چه نظراتی رد و بدل شده. اگه تعداد دیدگاه در صفحه خیلی زیاده می تونین از بیشتر اونا بیخیال شین. ولی با مطالعه نظرات بقیه می تونین خود رو وارد بحث کرده و مطالبی مربوط به همون موضوع یا در جواب به یکی از کاربران مطرح کنین.

اینکه طول کامنت شما چقدر باشه بستگی به موضوع بحث و ادبیات خودتون داره ولی پیشنهاد میکنیم که دست کم ۱۴۰ کاراکتر و بیشترین حد سه پاراگراف باشه. این متن به شما کمک میکنه که معنی مورد نظر خود رو به درستی انتقال بدین و البته نظر مدیر سایت رو هم جلب کنین چون طولانی بودن و ربط داشتن متن مقاله شما می تونین بر سئو اون سایت هم تاثیر مثبت داشته باشه.

اگه قراره بیشتر از ۳ پاراگراف تو یه دیدگاه بنویسین بهتره اونو به یه مقاله تبدیل کنین! به طور حتم انتشار محتوای مهم در سایت خودتون ارزش و تاثیر بیشتری در مقایسه با یه دیدگاه داره.

۵- از نام و تصویر واقعی واسه خود استفاده کنین

۶- لینک خود رو درون محتوای کامنت بذارین

خیلی از آدمایی که باهدف لینک سازی کامنت گذاری میکنن در انتهای متن دیدگاه خود لینک رو قرار میدن و معمولا این لینک بی رابطه با متن دیدگاه یا موضوع صفحه س. در این شرایط مدیر سایت خیلی راحت لینک رو از کامنت حذف کرده و دیدگاه شما رو تایید میکنه.

اگه لینک خود رو در محتوای کامنت بذارین و دلیل خود رو واسه درج این لینک توضیح بدین شانس شما واسه درج اون در سایت شدیدا افزایش پیدا می کنه. توجه کنین که این لینک مربوط به موضوع مقاله بوده و واسه کاربرانی که اونو مطالعه میکنن مهم باشه.

اگه سایت هدف شما امکان قرار دادن لینک در محتوا رو نداره می تونین لینک رو در فیلد سایت کامنت قراردهید و نام خود رو کلمه هدف واسه اون صفحه بذارین. البته این روش معمولا موجب نبود تایید دیدگاه شما میشه. در نتیجه می تونین نشانی صفحه هدف رو ( به صورت کوتاه شده) در محتوای متن کامنت خود بذارین.

۷- در معرفی خودتون صادق و باهوش باشین

باهوش

۸- دیدگاه خود رو در توییتر یا لینکداین بازنشر کنین

این کار در فضای وب فارسی عادی نیس ولی میتونه تاثیر زیادی بر مدیر سایت هدف داشته باشه. بخشی از مقاله یا دیدگاه خود رو در توییتر منتشر کرده و لینک صفحه مقاله رو در اون بذارین. هم اینکه اگه مدیر سایت در این شبکه فعاله می تونین اونو در توییت خود mention کنین تا متوجه این رفتار شما شه.

۹- لینک موجود در دیدگاه به یه صفحه هدف باشه

اگه لینک قرارداده شده در دیدگاه شما مربوط به موضوع صفحه ای از سایت شما هستش می تونین مستقیما به همون صفحه لینک سازی کنین. اگه موضوع سایت شما با صفحه ای که در اون دیدگاه ارسال کردین به طور کامل فرق داره بهتره به صفحه ای از سایت خود که معرف شما یا شرکت شما هستش لینک بدین تا دیدگاه شما به عنوان اسپم یا تبلیغات شناخته نشه.

۱۰- در ارسال دیدگاه زیاده روی نکنین

اگه می خواید فعالیت خود تو یه سایت رو به مقالات بیشتر و موضوعات تخصصی تر گسترش بدین دقت کنین که این فعالیت درزمان یه روز و یا یه بازه وقتی خاص نباشه. بهتره فعالیت شما در سایتای دیگه کم ولی هدف دار باشه. تعداد سایتایی که می تونین با روشای هدف دار کامنت گذاری در اونا کار کنین خیلی زیاده پس دلیلی نداره که وقت و انرژی خود رو تو یه سایت صرف کنین. هم اینکه ارسال نظرات زیاد تو یه سایت یا صفحه میتونه با هدف کامنت مارکتینگ از اعتبار شما پیش مدیر سایت کم کنه.

سخن پایانی

کلیه مقالات آموزش سئو و تکنیکای معرفی شده در این مقاله براساس استانداردهای رفتار حرفه ای در فضای وب بوده  و هیچ کدوم از اونا به رفتارای اسپمری یا کسب بک لینک بی هدف اشاره نمی کنه. حفظ شخصیت در بین بازاریابی دیدگاه اهمیت خیلی بالایی داشته و تنها راه موفقیت در کامنت مارکتینگ صداقته.

پیشنهاد میکنم تکنیکای آموزش داده شده در این مقاله رو در بخش نظرات همین صفحه یا بقیه مقالات به کار بگیرین و تاثیر اونو ببینین.

You may also like...