۱۰ نوع محتوای جذاب برای افزایش فروش

۱۰ نوع محتوا واسه افزایش فروش سایت

بعد از سال ۲۰۱۱ وآپدیت الگوریتمای رتبه بندی گوگل توجه به کیفیت محتوای سایتا زیاد شد، و بازاریابی محتوایی مثل سئو (بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجو) روشی واسه افزایش ترافیک و فروش سایت شد.

سئو

نکته اصلی در روش بازاریابی محتوایی، داشتن روش هدف دار و تولید محتواییه که واسه مخاطبان هدف کار و کاسبی جذاب بوده و در آخر منتهی به افزایش فروش شه. در واقع باید با تولید محتوا مشتریان بالقوه رو به خریدار پایانی تبدیل کرد. واسه این منظور حتما باید یادتون باشه که همه مخاطبان هدف شما در مرحله برابری از پروسه خرید (قیف فروش) قرار ندارن و باید به مرور اونا رو به خریدار پایانی تبدیل کنین. واسه این کار باید محتوایی با فرمتای جور واجور تولید کنین که واسه هر طیف جذاب باشه. در ادامه ۱۰ نوع محتوا که باعث افزایش فروش اجناس و خدمات شما می شه رو معرفی می کنیم.

بازاریابی محتوا

۱.کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی (Ebook) جز محبوب ترین نوع محتوا هستش. فرق یه کتاب الکترونیکی با یه مقاله در عمق و جامعیت اون هستش. یه کتاب الکترونیکی کوتاه معمولا می تونه اطلاعات مفیدی رو به خریدار در مورد اجناس و خدمات یه کار و کاسبی ارائه دهد و اونا رو به خرید از شما تشویق کنه. در واقع شما با دادن اطلاعات و جلب اعتماد مشتریان بالقوه در مراحل ابتدایی، پروسه خرید رو سریع تر و آسون تر می کنین. کتابای الکترونیکی می تونه واسه کار و کاسبی های جور واجور عناوین اینطور داشته باشه:

  1. ۵ اشتباه عادی در خرید پکیج شوفاژ در ایران
  2. راهنمای کامل اخذ ویزای شینگن
  3. ۲۰ نکته مهم واسه برگزاری موفق مراسم عروسی و …
  4. عروسی

۲. دوره های آموزشی

طراحی و اجرای یه دوره آموزشی معمولا هزینه زیادی نیاز نداره، اما می تونه اعتماد مشتریان شما رو شدیدا زیاد کنه. این دوره های آموزشی می تونه به اشکال جورواجور برگزار شه، از یه دوره آموزشی ایمیلی گرفته (۵-۱۰ ایمیل) تا یه دوره صوتی یا ویدیویی (۴۵-۶۰ دقیقه ای) که به نکات مهمی واسه به کار گیری اجناس و خدمات شما اشاره میکنه. این دوره ها می تونه مخاطبان هدف شما رو چند قدم به خرید نزدیک تر کنن.

۳. نسخه رایگان یا دمو اجناس

روشی که در فروش اجناس سنتی استفاده می شد، با کمی تغییر توانایی استفاده در اجناس و خدمات جدید رو هم داره. اگه اجناس شما به گونه ایه که امکان استفاده آزمایشی اون واسه مشتریان به طور رایگان هست، حتما این کار رو انجام بدین. این روش نیاز به کمی خلاقیت داره، مثلا شما می تونین کاتالوگ اجناس خود رو به رایگان واسه مشتری هاتون ارسال کرده و یا فایل اون رو براشون ایمیل کنین.

خلاقیت

۴.برگزاری مسابقه

مردم عاشق مسابقه و گرفتن جایزه هستن و بهترین مکان واسه این منظور برگزاری مسابقات در شبکه های اجتماعی و به خصوص اینستاگرامه. با برگزاری مسابقه مخاطبان و مشتری هاتون با اجناس و خدمات شما بیشتر آشنا شده و به تعامل با شما می پردازن. در قبال این مسابقه دوستان و آشنایان مشتری هاتون هم با کار و کاسبی شما آشنا شده و معروفیت شما از راه پیشنهاد دهن به دهن زیاد می شه. در برگزاری مسابقه باید شرط ورودی واسه افراد بذارین، واسه نمونه فالوو کردن صفحه شرکت شما و تگ کردن دوستانشون، وارد کردن ایمیل شون در صفحه لندینگ مسابقه و … می تونه به درد بخور باشه.

۵.چک لیست

چک لیست یکی از جذاب ترین و کاربردی ترین نوع محتوا واسه افزایش ترافیک سایت و فروشه. مثلا:

  • چک لیستی واسه سئو و لینک سازی سایت
  • چک لیستی واسه طراحی تقویم محتوایی
  • چک لیستی واسه وسایل لازم مسافرت نوروزی
  • چک لیستی واسه شرکت در جلسه آزمون کنکور و …

در هر کار و کاسبی ای مطمئنا نکات مهمی هست که میشه به شکل یه چک لیست اونا رو منظم کرد و واسه دانلود در اختیار بازدیدکنندگان سایت قرار داد.

ایمیل مارکتینگ یا فرستادن ایمیل به مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت از بهترین و کارآمدترین روش های بازاریابی اینترنتیه.  در خبرنامه ایمیلی که معمولا به صورت هفتگی یا ماهیانه فرستاده میشه، هدف حفظ رابطه با مخاطبان سایت و برگردوندن دوباره اونا به سایت و در آخر تشویق اونا به خریده.

دوره های ایمیلی به صورت جداگونه فرستاده شده و همون چیزیه که در قسمت ۲ یعنی دوره های آموزشی توضیح داده شد. این ایمیلا به صورت مجموعه ای (۵-۱۰ قسمت) بوده و شامل محتوای اختصاصی تریه. میشه از لیست ایمیلای جمع آوری شده پس از پایان دوره ایمیلی، هم واسه ارسال خبرنامه استفاده کرد. کلا موفقیت یه سایت در فروش، با تعداد اعضای خبرنامه اون رابطه مستقیمی داره.

۷. طراحی پرسشنامه و منتشر کردن یافته های

یکی از راه هایی که می تونه بیان کننده تفاوت شما از رقبایتان باشه، طراحی پرسشنامه ای در بخش کار و کاسبی تون و فرستادن اون واسه همکاران یا مخاطبان هدفتونه. بعد با تحلیل یافته های این پرسشنامه می تونین به اطلاعات جدیدی در مورد معیارهای مهم واسه مشتریان و … پی ببرین و این یافته ها رو به صورت اینفوگرافی یا پستی اختصاصی منتشر کنین. این کار در افزایش اعتماد مشتریان و فروش سایت موثره.

۸.پادکست صوتی

پادکست به فایل صوتی می گن که موضوع مشخصی داشته و محتوایی تخصصی داره. مزیت اصلی پادکست صوتی بودن اون هستش و مردم می تونن اون رو موقع رانندگی، درون مترو، پیاده روی و … گوش بدن و مطالب مفیدی یاد بگیرن. موج تولید پادکست چند سالیه که در خیلی از کشورای پیشرفته شروع شده و موجب بهبود برندینگ و افزایش فروش شرکتا شده.

پیاده روی

۹.قالبای آماده

 یکی از جذاب ترین نوع محتوا واسه دانلود، تمپلیت یا قالب آماده س. این تمپلیت می تونه: یه قالب پرزنتیشن پاور پوینت، قالب آماده نامه اداری، قالب آماده پروپوزال و یا چیزی این چنینی باشه. شما می تونین واسه دانلود این فایلا ایمیل بازدیدکنندگان سایت رو دریافت کنین تا در آینده واسه ارسال خبرنامه و ایمیل مارکتینگ ازش استفاده کنین.

۱۰. مقالات آموزشی

مقاله جز مفیدترین و پر مخاطب ترین نوع محتواست. مقالات آموزشی از نظر سئو و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو هم بسیار اهمیت دارن و موجب افزیش ترافیک سایت در دراز مدت می شن. نکته مهم در تولید مقاله داشتن تقویم و روش هدف دار محتوایی مناسبه.

شما چه محتوایی رو مفیدتر از بقیه میدونید؟ نظرات خود رو با ما در میان بذارین.