5 تا از بدترین روش‌های لاغری | چاقی

5 تا از بدترین روشای لاغری

بدونین که با غذا نخوردن به هدفتون نمی رسین. علاوه بر این بزرگ ترین اشتباهی که ممکنه انجام بدین دنبال کردن یه رژیم لاغری موقته.

 

وقتی که تصمیم به لاغری می گیرین لازمه که در مرحله اول اهدافتون و بعد از اون روشی که می خواین با اون وزن کم کنین رو مشخص کنین. اما متأسفانه بعضی به دنبال روشای ناجور و بعضی وقتا مضر می رن. باور کنین به غیر از موارد استثنایی لاغر شدن خیلی هم مشکل نیس. باید روش مناسبی انتخاب کنین و اراده داشته باشین. اگه شمام می خواید لاغر شید سراغ این روشای اشتباه نرید.

 

محروم کردن خود از خوراکیای به اصطلاح «بد»

شما عاشق شکلات، پنیر، بستنی، چیپس و چیزای دیگه ای به جز اینا هستین. رژیمی که در پیش گرفتین به طور جدی و قاطع مصرف این مواد غذایی رو منع کرده. عزمتونو جزم کردین لاغر شید و هر طور که شده بر هوس خوردن خوراکیای مورد علاقه تون غلبه می کنین اما ته دلتون احساس محرومیت می کنین و نمی تونین از اونا دل بکنین. هر طور شده چند هفته تحمل می کنین و سراغشون نمی رین. اما خیلی زود از این رژیم خسته میشین چون شما رو به طور قطع از دلبستگی هاتون منع کرده. به خاطر همین دوباره به سراغ خوراکیای مورد علاقه تون می رید و این بار تا می تونین جبران مافات می کنین. یعنی تا می تونین از این مواد غذایی حذف شده می خورید حتی بیشتر از قبل. این می شه که دوباره همون آش می شه و همون کاسه. مورد علاقه تون منع کنین. کافیه کم کم مصرف مثل این هله هوله ها رو کم کنین و کم کم بر هوس خوردن اونا پیروز شدین نه اینکه به یه باره خودتون رو از همه دلخوشیای کوچکتون محروم کنین.

 

از وعده های غذایی صرف نظر می کنین تا کالری کمتری دریافت کنین

به نظر کارشناسان تغذیه حذف کردن وعده های غذایی روی متابولیسم یا همون سوخت و ساز بدنتون اثر میذاره. به این صورت که بدن از نبود دریافت غذا و کالری هول و هراس داره واسه جبران این محرومیت تا می تونه چربی ذخیره می کنه. به جای اینکه خودتون رو از خوردن محروم کنین تعداد وعده ها رو بیشتر و حجم غذایی که می خورید رو کم کنین. میان وعده ها و مواد غذایی پر از عناصر مغذی رو هر سه ساعت یه بار بخورین و تا جایی که می تونین بعد از ساعت 7 بعد از ظهر از دریافت کالری دوری کنین. به خاطر این که شبا سوخت و ساز بدن کاهش پیدا می کنه و کالریای دریافتی به جای مصرف انباشته می شن.

مورد علاقه تون منع کنین. کافیه کم کم مصرف مثل این هله هوله ها

رو کم کنین و کم کم بر هوس خوردن اونا پیروز شدین

بدونین که با غذا نخوردن به هدفتون نمی رسین. علاوه بر این بزرگ ترین اشتباهی که ممکنه انجام بدین دنبال کردن یه رژیم لاغری موقته. یعنی به محض اینکه به هدفتون رسیدید رژیمتون رو فراموش می کنین و عادتای غذایی گذشته تون رو از سر می گیرین. در این صورت هم خیلی زود وزن از دست رفته رو به دست می بیارین و در بیشتر مواقع حتی چاق تر هم میشین.

 

حرکات ورزشیتان تکراری شده

این که ورزش می کنین جای تشویق داره اما به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که نباید هر روز حرکات تکراری انجام بدین به خاطر این که هم خودتون دل زده میشین و هم این که این جور ورزش کردن بعد از یه مدت به اصطلاح جواب نمی ده. لازمه که هر روز هفته حرکات متنوعی انجام بدین تا روی اعضا و عضلات جور واجور کار شه.

 

حتماً می خواین آخرین رژیم لاغری مد شده رو دنبال کنین

رژیمایی که بعضی وقتا زیاد سر و صدا می کنن و به اصطلاح باب روز می شن مصرف مواد غذایی خاصی رو تحمیل و یه گروه غذایی رو حذف می کنن. در عین حال تموم این رژیما یافته های موقتی دارن. یعنی بدون این دست اون دست کردن بعد از تموم شدن دوره رژیم دوباره وزنتون سر جای اولش برمیگرده. هیچ وقت و به هیچ قیمت رژیمای یویویی رو دنبال نکنین چون در دراز مدت متابولیسم بدنتون به این کار عادت می کنه و دیگه نمی تونین وزن کم کنین. هر رژیمی مناسب حال شما نیس. باید به دنبال رژیمی باشین که با سبک زندگی شما هماهنگ باشه و بتونین بعد از تموم شدن دوره هم وزنتون رو ثابت نگه دارین. درسته که لاغری مهمه اما مهم تر از اون اثبات وزن هستش.

 

گلوسیدها رو از برنامه غذایی تون حذف می کنین

وقتی که از این رژیمای سخت می گیرین مجبور میشین از یک یا چند گروه غذایی صرف نظر کنین. این یعنی محروم شدن از عناصر و مواد مغذی که در واقع واسه لاغری و سالم بودن به اونا نیاز دارین. به نظر کارشناسان باید همه گروه های غذایی در رژیم غذایی گذاشته شه. گلوسیدهای پیچیده مانند دانه های کامل، حبوبات و سبزیجات شامل اندازه زیادی فیبر هستن که واسه حفظ سلامت و کارکرد دستگاه گوارش، رفع کلسترول اضافی، گاز و سموم بدن لازمن.

 

فاطمه مهدی پور


منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *