5 ترفند برای خواب راحت شب

: 5 ترفند واسه خواب راحت شب

: خواب آروم و کافی می تونه سلامت شما رو تضمین کرده و به تنهایی از خیلی از عارضه ها  بیماریا جلوگیری کنه. درحالی که خواب ناجور خود عامل خیلی از بیماریا و مشکلاته. کارشناسان فکر می کنن زنان در شبونه روز به ۷ تا ۹ ساعت خواب نیاز دارن در ادامه چند راهنمایی واسه داشتن خواب خوب رو واسه شما آوردیم.

۱. رزرو وقت ملاقات با دکتر

اگه فکر می کنین که در خواب تون مشکلی هست و انگار مشکل خواب دارین لازمه به دکتر مراجعه کنین. واسه خود یه دفترچه درست کرده و ساعات خواب خود رو در اون یادداشت کنین. ساعت خواب و بیدار شدن و هم اینکه کیفیت خواب تون و هم اینکه سرحالی یا خواب آلودگی خود رو در طول روز ثبت کرده و به دکتر تون اطلاع بدین.

۲. تمرینات واسه داشتن خواب راحت شب

تو یه اتاق خنک بخوابین و از خوردن نوشیدنیای کافئین دار در عصر دوری کنین. در شب فعالیت خود رو کم کرده و تموم وسایل الکترونیکی رو از اتاق خواب تون بیرون ببرین. واسه خود یه محیط پر از آرامش و راحتی و سکوت بسازین. همونطوری که کودکان رو در آخر شب با یه حموم گرم و یه داستان شب به خواب می برید زنان هم نیاز دارن تا از فعالیتای روزانه شون جدا شده و ذهن شون رو به آرامش برسانند و بعد بخوابن. یه حموم گرم واسه خنک کردن بدن و ایجاد حس بیحالی عالیه. هم اینکه می تونین کمی روغن اسطوخودوس به حموم ببرین. این روغن کمک می کنه تا ضربان قلب تون کم شده و فشار خون پایین تری داشته باشین. این منتهی به آرامش و خواب عمق می شه.

۳. وقتی که نمی تونین بخوابین از رخت خواب خارج شید.

اگه شما تا ۲۰ دقیقه در رخت خواب موندین و بازم خواب تون جنگ دیگه به خوابیدن امیدی نداشته باشین. برخواسته و کمی قدم بزنین. اگه فکرتون مشغوله تا آروم شدن اون به رخت خواب نرید. کاری که میدونید شما رو آروم کرده و حس بیحالی و خواب آلودگی به شما میده رو انجام بدین. کارایی مثل قلاب بافی، کتاب خوندن و یا حتی گردگیری خونه. وقتی که خود رو خسته کردین راحت تر به خواب خواهید رفت. هم اینکه اگه گرسنه اید یه میان وعده سبک شامل کربوهیدراتا و اسید آمینه بخورین. مثلا یه ساندویچ پنیر یا یه لیوان شیر مناسبه.

۴. تنظیم ساعت زنگ دار

شما باید ساعت زنگ دار خود رو در همون ساعتی تنظیم کنین که روز قبلش شما رو از خواب بیدار کرده. لازمه نظم خواب تون رو در طول هفته حفظ کنین و بدن تون رو به یه ساعت خواب مشخص عادت بدین. به اندازه کافی بخوابین و بعد با بالا اومدن خورشید و افتادن نور اون در اتاق تون از خواب بیدرا شید. پس از چند هفته ساعت بیولوژیکی بدن تون به این روال عادت کرده و حتی بدون نیاز به ساعت خود به خود شما رو بیدار می کنه.

۵. ترفندای کاربردی رو واسه خواب آروم رو یاد بگیرین.

تحقیقات نشون میده که تکنیکای تمدید اعصاب مثل تنفس عمیق، یوگا و مدیتیشن می تونن کیفیت خواب رو بهتر کنن. شما با یه بار در هفته کلاس یوگا رفتن و ۱۵ دقیقه تمرین یوگا قبل از خواب می تونین از مزیتای اون بهره مند شید. هم اینکه ماهی یه بار ملاقات با ماساژور تون کمک می کنه تا خود رو از گرفتکیای عضلات و مشکلاتی مثل این محفوظ بدارین.

.

منبع : 7ganj.org

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *