5 تغییر کوچک برای کم کردن وزن و ثابت نگه داشتن آن

: 5 تغییر کوچیک واسه کم کردن وزن و ثابت نگه داشتن اون

: 5 تغییر کوچیک واسه کم کردن وزن و ثابت نگه داشتن اون

یه لبخند. یه آغوش گرم. کودکی که دستش رو دراز می کنه تا دستش رو بگیرین. بعضی وقتا همین چیزای کوچکه که بیشترین اهمیت رو داره و این شادیا ربطی به کم کردن وزن ندارن. با همین نگاه و با ترفندهای خیلی کوچیک میشه قدمای مثبتی به طرف یه سبک زندگی سالم و کم کالری برداشت. با این پنج تغییر کوچیک شروع کنین تا بتونین وزن ایده آل خود رو به دست بیارین و اونو ثابت نگهدارین.

۱. سبزیجات رو در هر وعده غذایی جا بدین

معمولا سبزیجات و غذاهای گیاهی جزء گزینه های محبوب و هر روز میز ناهار یا شام نیستن. با این حال، همین سبزیجات هستن که می تونن به آسونترین شکل شما رو در راه کاهش وزن کمک کنن. کم کالری بودن و وجود فیبر بسیار در سبزیجات اونا رو تبدیل به گزینه های طبیعی مناسبی واسه کم کردن اندازه دور کمر شما می کنن. می تونین با کمک چند نوع میوه و سبزی واسه صبحونه یا عصرانه اسموتی درست کنین یا واسه ناهار و شام یه نوع سالاد تدارک ببینین. حتما غذاهای گیاهی رو در برنامه خود داشته باشین و هنگام درست کردن غذا مقداری سبزیجات خرد شده مثل کدو و هویج واسه جویدن کنار دست خود داشته باشین.

۲. مراقب حجم غذایی که می خورید باشین

اگه در تلاشین وزن خود رو کم کنین و اونو ثابت نگه دارین وقت اون هستش مراقب حجم غذایی که می خورید باشین. زیاد خوردن کار سختی نیس، مخصوصا وقتی مشغله روزانه شما بسیاره و وقت زیادی رو با خونواده، دوستان و در محیط کار صرف می کنین. دقت کردن به حجم غذایی که واسه هر وعده در نظر می گیرین یه روش خوب و عاقلانه واسه کم کردن وزنه که اگه به اون وفادار بمونین شما رو به وزن دلخواه و سالم میرسونه. به طور کامل مشخصه وقتی یه غذای خوشمزه می بینین دیگه دلتون نمی خواد پیمانه دستتون بگیرین و غذاتون رو وزن کنین اما اگه یه مدت این سختی رو به خودتون بدین در دراز مدت تاثیر اونو در کاهش کالری هایی که مصرف می کنین می بینین. این فوت وفن رو با یه برنامه هفت روزه شروع کنین.

۳. غذاتون رو در ظرفای کوچیک حمل کنین

فقط با درست و به اندازه برداشتن غذا می تونین کمر، باسن، رانا، بازوها و اندام دیگرتون رو از شر هزاران کالری در امان نگه دارین. همین امروز به خودتون قول بدین که با به کار گیری یه ظرف غذای کوچیک تر حجم غذاتون رو نصف می کنین. اگه در روز چهار وعده غذا می خورید اونو تبدیل به دو وعده کنین و با درست کردن غذای خونگی از چربی، کالری، سدیوم، قند تصفیه شده و … دور بمونین. یکی از ظرفای مناسب واسه کم کردن حجم غذا میسن جاره.

+ روش درست کردن سالاد آسیایی در میسن جار

۴. هر روز دو میان وعده سالم بخورین

سبک زندگی پر مشغله موجب به هم ریختن نظمی می شه که واسه حجم غذاهایتان در نظر گرفتین. اگه مدت زمان زیادی غذا نخورین، قند خون شما افت می کنه، در نتیجه در غذا خوردن زیاده روی می کنین و سراغ میان وعده ها یا خوراکیای ناسالم می رید.

۵. واسه کم کردن وزن آب میوه نخورین

این یکی از نکته های کم کردن وزنه که بیشتر به اون توجهی نمی شه. ممکنه نوشیدن یه لیوان آب پرتقال هیچ فایده ای واسه جسم شما نداشته باشه، مخصوصا آب میوه های فرآوری شده دارای اسانس که شامل مقادیر زیادی کالری و قند اضافه هستن. اشتباه دیگری که در مورد آب میوه ها اتفاق می افته پر کردن تکراری لیوانه و ولع بیشتر افراد با یه بار نوشیدن آب میوه رفع نمی شه. به جای یه لیوان آب میوه پاکتی و تجاری، میوه مورد علاقه تون رو با یه کاسه ماست ترکیب کنین و یه پارفه سالم نوش جون کنین. در صورت تمایل به نوشیدن آب میوه، حتما آب میوه تازه بدون افزودنی رو انتخاب کنین.

.

منبع : kalleh.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *