5 توصیه برای جلوگیری از ریزش مو | تغذیه سالم

 

واسه پیشگیری از ریزش مو ۵ نکته مهم پیشنهاد می کنیم که رعایت اونا می تونه به درد بخور باشه:

۱- تلاش کنین در برنامه غذایی خود از سبزیا و میوه های تازه به مقدار زیاد استفاده کنین. به این منظور خوردن سبزیایی چون کرفس، جعفری، کاهو و اسفناج بیشتر پیشنهاد می شه. جالبه بدونین اسفناج علاوه بر خاصیت تقویت کنندگی رنگدانهای مو، یه منبع غنی از آهن است که باعث تقویت استخوانا، ناخنا و موها می شه. اسفناج به تنهایی در بدن جذب پایینی داره و باید واسه تاثیرگذاری بیشتر همراه با آبلیمو و یا ماست مصرف شه.

۲- پس از حموم کردن اگه موهای شما خشک و پرحجم می شه به جای ژل که باعث خفه شدن مو می شه از روغنای به درد بخور و سالم گیاهی استفاده کنین. هم اینکه یادتون باشه که هیچ روغنی نباید بیشتر از ۳ ساعت روی سر بمونه و پس از اون باید خوب شسته شه.

۳- حنا واسه مو، گیاه مفیدیه اما تاثیر خود حنا با شامپوهای اون اصلا قابل مقایسه نیس. اگه رنگ حنا به نظرتون ناراحت کننده س می تونین از گیاهان بی رنگ کننده استفاده کنین.

۴- سبوس برنج هم گیاه بسیار مفیدیه که میشه از دم کرده اون به جای چای واسه تقویت موها استفاده کرد.

۵- از تماس گرد و خاک و دود زیاد به موها دوری کنین که دشمن مو هستن. در آخر هم پیشنهاد می شه در حد امکان به جای شونِه پلاستیکی از شونِه چوبی استفاده کنین. هم اینکه تا حد امکان از سشوار استفاده نکنین و درصورت ضرورت، گرما اون خیلی کم باشه.هم اینکه از شونِه کردن موها در حموم دوری کنین.

سپاس از دکتر مهری صادقی

زیبــا شو دات کام

.

منبع : zibasho.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *