5 توصیه سلامتی عجیب ولی واقعی

آکایران :بعضی وقتا عواملی در سلامتی ما تاثیر دارن که وقتی اونا رو می شنویم، باورمون نمی شه. ولی باید بدونین که عوامل موثر در سلامتی آدم، همیشه روشن و به طور کامل شناخته شده نیستن. در این مطلب پنج پیشنهاد سلامتی عجیب، ولی واقعی رو براتون می گیم.

زینب حکیمی – بخش سلامت تبیان

با مادرتون صحبت کنین تا استرس تون سرکوب شه

شاید مادر اولین فردی باشه که شما بخواین در شرایطی که اضطراب دارین با اون صحبت کنین و البته اون بهترین فرد واسه جواب گویی به نیاز شماس.

تو یه بررسی، دخترائی رو که در شرایط استرس زا فعالیت می کردن به سه گروه تقسیم کردن.

گروه اول به مدت 15 دقیقه با مادر خود و گروه دوم با فردی غیر از مادرشون واسه سرکوب استرس شون صحبت کردن. گروه سوم هم به تماشای تلویزیون پرداختن.

محققان به این نتیجه رسیدن کسائی که با مادرشون به گفتگو نشستند، سطح بیشتری از هورمون اکسی توسین یا هورمون عشق (هورمون مربوط به پیوند عاطفی) در بدنشون یافت شد.

هم اینکه مشاهده شد که سطح هورمون کورتیزول (هورمون استرس) در این گروه بسیار کمتر بود.

کسائی که بیشتر از هشت ساعت در طول شب می خوابن، بیشتر از بقیه به سندروم متابولیک گرفتار می شن

دویدن با سرعت کم در طول روز

تلاش کنین در طول روز واسه تناسب اندام و بهبود سلامتی تون چند دقیقه ای بدوید، اما تند دویدن فایده چندانی نداره.

با سرعتی کم بدوید و تلاش کنین روی قدمایی که بر می دارین تمرکز داشته باشین.

افزایش انرژی بدن با نوشیدن آب

آب اکسیر سحر و جادوی طبیعته. نوشیدن آب باعث ارتقای سطح بهداشت دهن و دندون، کاهش وزن و افزایش سطح هوشیاری می شه.

این ماده جادویی هم اینکه در تقویت سیستم سمپاتیک بسیار موثره. سیستم سمپاتیک بخشی از سیستم عصبیه. این سیستم در حالت استرس فعال تر شده و آدم رو واسه جنگ یا فرار آماده تر می کنه.

البته دائم هم فعال بوده و در تنظیم متابولیسم پایه بدن نقش داره.

خواب زیادتر از اندازه ممنوع

این درسته که خواب احساس خوبی به شما القا می کنه و در تنظیم فعالیتای قلبی و کنترل دیابت خیلی با اهمیته و حتی موجب سوختن کالری می شه، اما واقعا چقدر خواب واسه بدنمون کافیه؟

کسائی که بیشتر از هشت ساعت در طول شب می خوابن (پر خوابی)، بیشتر از بقیه به سندروم متابولیک گرفتار می شن.

سندرم متابولیک به یه سری از شرایط می گن : فشار خون بالا، افزایش انسولین در خون، چربی انباشته اضافی در دور و بر شکم و افزایش چربی خون.

بنابه گفته محققان، سندروم متابولیک گروهی از عوامل خطر شامل چربی دور کمر، چاقی شکمی، فشار خون بالا، دیابت، تری گلیسیرید بالا و HDL پایینه که با هم رخ میدن و خطر دچار شدن به بیماریای قلبی، سکته و دیابت رو زیاد می کنن.

روابط خانوادگی تون رو بهتر کنین

اگه از اون دسته آدمایی هستین که همیشه دچار استرس و اضطراب میشین، برنامه هاتون رو طوری تنظیم کنین که بتونین با اعضای خونواده تون و یا فامیل و بستگان رابطه بیشتری پیدا کنین.

طبق بررسیا، گفت و گو با آدمایی که وابستگی بیشتری به اونا دارین، دلیل کاهش خطر دچار شدن به بیماریای قلبی و عروقی می شه.

 

11 راه ساده واسه افزایش انرژی

وقتی پُر خواب میشیم

وقتی پُر خواب میشیم

خواب زیاد هم ضرر داره

خواب زیاد هم ضرر داره

گشتن در طبیعت، سالم تون می کنه

گشتن در طبیعت، سالم تون می کنه

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *