5 توصیه علمی برای داشتن زندگی شادتر

به گزارش آلامتو به نقل از مجله سلامت ؛ می خواید یه زندگی خوشحال تر داشته باشین؟ با ما همراه شید تا رفتارهایی که شما رو خوشحال می کنه رو بشناسین.

به سپاسگزاری روزانه عادت کنین

ثابت شده بیان و بیان سپاسگزاری، حس وحال تون رو بهتر می کنه. آدمایی که چند مورد مثبت در مورد روزشون می نویسند، سالم تر، باانرژی تر، کم استرس ترن و بهتر می خوابن. کلید این نکته این جاست که این کار رو عادت همیشگی تون کنین و هدف دار اونو انجام بدین. به خلق یه آیین سپاسگزاری کوچیک فکر کنین. واسه نمونه، هر روز صبح درحالی که قهوه می خورین، می تونین به سه چیز مربوط به روز قبل که واسه اونا خوشحال و قدردان هستین فکر کنین.

و یا یادداشت کردن سه مورد مثبت در طول روز رو قبل از اون که به تختخواب برید، تبدیل به یه عادت کنین؛ این سه چیز می تونه خیلی کوچیک باشه، شاید چیز زیبایی دیده باشین یا فقط به خاطر سلامتی اون روزتون قدردان باشین. درحقیقت علم نشون داده این تجربیات کوچیک روزانه هستن که شادترمان می کنن( در مقایسه با حوادث بزرگ زندگی).

دور و بر تون رو با آدمای مثبت پُر کنین.

شادی، واگیر داره. دکتر نیکولاس کریستاکیس و جیمز فولر، محققان دانشگاه هاروارد و دانشگاه سن دیه گو، به این نتیجه رسیدن هر یک دوست خوشحال و سرحال، امکان خوشحال شدن فرد رو تا ۹ درصد زیاد می کنه. اگه احساس کسل بودن می کنین با یکی از دوستان تون رابطه بگیرین، کسی که از شما خوش بین تر باشه. مغز ما نرونای آینه واری داره که چیزی رو که بقیه میگن تقلید می کنه، پس هروقت نیاز به کمی القا مثبت داشتین، با کسائی که این امکان رو به شما میدن رابطه برقرار کنین.

مرتبا رفتارای محبت آمیز داشته باشین.

تحقیقات نشون داده اگه واسه بقیه پول خرج کنیم خوشحال تر هستیم تا اینکه واسه خودمون پول خرج کنیم و رفتارای کوچیک محبت آمیز، رضایت از زندگی رو زیاد می کنه. در رو واسه نفر پشت سرتون نگه دارین، وقتی نوشیدنی تون رو از کافی شاپ تحویل می گیرین تشکر کنین و اونو نشون بدین، خوراکی مورد علاقه همکارتون رو بگیرین و روی میزش بذارین. حتی کوچیک ترین حرکات و اشاره ها می تونن روز یه نفر رو بسازن.

وقت بیشتری واسه خونواده و دوستان بذارین.

دوستی و رابطه با دوستان می تونه زندگی تون رو نجات دهد. تعاملات اجتماعی کم به اندازه ۱۵ نخ سیگار در روز و دوبرابر چاقی واسه سلامت تون ضرر داره. حتی اگه مشغله های تون زیاده می تونین راه هایی واسه رابطه با کسائی که واسه تون اهمیت دارن پیدا کنین. از وقت ناهارتان به عنوان فرصتی واسه تماس با یه دوست استفاده کنین یا اگه امکان داره، با هم قدم بزنین. اگه در طول هفته سرتون شلوغه، می تونین آخرهفته دوستان تون رو واسه یه کارگروهی یا دورهمی دعوت کنین.

به جای خرید، واسه تجربیات لذت بخش پول خرج کنین.

پژوهشا نشون داده وقتی افراد پول شون رو واسه تجربیات خرج می کنن بیشتر احساس شادی و لذت می کنن تا خریدن چیزای جور واجور. ما تجربیات رو مدت طولانی تری به خاطر می سپاریم و مغزمون می تونه اونا رو یادآوری کنه و دووم احساسات مثبت ما رو بیشتر می کنه. پس به جای خریدن جین جدید، کلاس یوگا رو امتحان کنین یا یه دوست رو به سینما دعوت کنین.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت آکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *