5 توصیه غذایی برای پیشگیری از سرطان پستان | تغذیه سالم

1- در قدم اول، از راه مشورت با یه کارشناس تغذیه، وزن خود رو در محدوده سلامت حفظ کنین. کاهش وزن در حفظ سلامت افراد سرطانی درمان شده، بسیار کمک کننده س.

2- تمرکز زیادتر از اندازه در پیروی از رژیم غذایی سالم، تنها باعث شکست در موندگاری اون می شه. پس بهتره به اندازه توان خود واسه ورزش و جفت و جور غذای سالم وقت بذارین تا همیشه بتونین از اون لذت ببرین.

یه بررسی نشون داده که ترکیب رژیم غذایی سالم (شامل 5 واحد یا بیشتر در روز مصرف میوه و سبزی) به همراه ورزش با شدت متوسط (30 دقیقه پیاده روی در روز) باعث کاهش برگشت سرطان پستون در افراد درمان شده، به اندازه 50 درصد می شه.

4- از رژیم غذایی کم چرب پیروی کنین. بیشتر افراد بیشتر از اون چه تصور می کنن، چربی مصرف می کنن. مصرف گوشت های پرچربی، میان وعده های پر چربی و شکلای جور واجور دسر پر چربی رو کم کنین و تلاش کنین غذاهای بدون کلسترول رو انتخاب کنین و منابع پروتئین کم چربی مانند سویا و شیرسویا رو به برنامه غذایی خود اضافه کنین.

براساس یافته های تحقیق ها تا به امروز، غذاهای شامل سویا به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم واسه آدمایی که سابقه سرطان های حساس به هورمون از جمله سرطان پستون رو دارن، بی خطره.

اگه سویا جانشین غذاهای حیوونی پر چرب شه، بهتر می تونه از سلامت بدن مراقبت کنه، چون بدون کلسترول، بدون چربی اشباع و پر از پروتئینه و هم به عنوان

منبع : tebyan.net

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت

  • مطالب در رابطه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *