5 حرکت اسکات که قوی ترتان میکند | چاقی

مجموعه: زیبایی اندام

5 حرکت اسکات که قوی ترتان میکنه

 

میدونیم که اسکات حرکتی ورزشیه که بیشتر واسه شکل دادن به باسن و رانا استفاده می شه. اما اسکات ویژگیای دیگری هم داره که شاید با دونستن اونا میلتون به انجام این حرکت بیشتر شه.
5 چیز که باید درباره حرکت اسکات بدونین
۱- اسکات می تونه نبود تعادل عضلات رو بهتر کنه
حرکت اسکات می تونه خیلی چیزها رو واسه یه مربی ورزشی روشن کنه از جمله، نبود تعادل عضلانی، ساختار بدن، قدرت بدنی، و ضعفای بدن. حرکات اسکات به نظر خیلی ساده میاد اما اشتباه انجام دادنش هم بسیار آسونه، مخصوصا اگه به مدت زمان طولانی انجامش بدین. اگه کسی از قبل راهنمایی تون نکرده باشه ممکنه متوجه حالت اشتباه زانوها نوشید، به اندازه کافی از رانا استفاده نکنین، و یا زیادی به سمت جلو خم شید. پس بهتره قبل از انجام حرکت خوب اونو بیاموزید تا بتونین با به کار گیری اون مشکلات بدن رو بهتر کنین.
۲- اسکات نوعای جورواجور زیادی داره
بیشتر ادما از همون اسکات سنتی استفاده می کنن، اگه این حرکت شکلای جور واجور مختلفی داره و می تونه در شکلای جور واجور به قوی کردن باسن و پایین تنه کمک کنه. پس با کمک یه مربی می تونین شکلای جور واجور دیگه اسکات مانند اسکات با وزنه یا دمبل رو هم امتحان کنین.

 

اسکات نوعای جورواجور زیادی داره‎

 

۳- عضلات ران و باسن بزرگترین عضله ها در بدنتون هستن
هر زمان خواستین ورزشی انجام بدین که بیشتر عضلات بدن رو درگیر کنه حتما باید ران و باسن رو هم شرکت بدین. گلوتئوس ماکسیموس بزرگترین عضله در بدنه به خاطر همین بزرگترین کالری سوز هم هستش. اضاف کردن ورزشای قدرتی به روتین ورزشی کمک می کنه بدنتون تستوسترون آزاد کنه، که به عنوان یه هورمون رشد به بدن کمک می کنه و بدن می تونه عضله بسازه و چربی بیشتری بسوزونه.
۴- اسکات ورزشی واسه هسته بدن هم هستش
معمولا وقتی به ورزشای شکم فکر می کنین مواردی مانند دراز و نشست به ذهنتون میاد. اما در حرکت اسکات هم واسه اثبات حالت بدن مجبور میشین هسته بدن رو درگیر کنین. اسکات با وزنه یکی از بهترین حالتا واسه به رقابت کشیدن هسته بدنه. نگه داشتن یه دمبل مقابل قفسه سینه مجبورتون می کنه که واسه صاف موندن و اثبات بدن انرژی بیشتری صرف کنین.
۵- اسکات تنها ورزشی نیس که واسه شکل دادن باسن نیاز دارین
بر خلاف باور عموم اسکات تنها ورزشی نیس که واسه شکل دادن به باسن و رانا هست. اگه می خواین بیشترین حد کار روی باسن رو انجام بدین، باید ورزشای دیگری رو هم اضافه کنین. مواردی مانند ددلیفت و کشش ران هم می تونن موثر باشن.

 

 

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *