5 حرکت ورزشی برای داشتن کمری باریک و شکمی صاف | ورزش

آکایران :کمری باریک و شکمی صاف خیلی راحت با ورزش کردن ایجاد نمی شه. اینکه با ورزش بتونیم چربیای ناحیه خاصی از بدن رو آب کنیم، تقریبا شدنی نیس.

بنا : همراه با ورزش باید به تغذیه هم توجه کرد. نمیشه فقط با انجام تکراری دراز و نشست تماشاگر آب شدن چربیای ناحیه کمر و شکم بود. با این حال به کار گیری 5 ورزش زیر همراه با تغذیه مناسب می تونه به این کار کمک کنه.

1- ورزشای کوتاه مدت و شدید:

واسه اینکه کمر رو باریک تر کنین باید همه چربیای بدن رو بسوزونین. ورزشای کوتاه مدت و شدید بهترین راه واسه چربی سوزی هستن. این ورزشا به سوزوندن چربی های ناحیه شکم بسیار کمک می کنن. این ورزشا باعث می شن که تا چند ساعت بعد از انجام ورزش سوخت و ساز بدن زیاد شه. مثلا می تونین 10 ثانیه بسیار شدید بدوید یا روی دوچرخه پدال بزنین و 50 ثانیه این کار رو با شدت متوسط انجام بدین. این کار رو 8 تا 10 دقیقه ادامه بدین.

2- پلانک از بغل:

این ورزش روی میونه بدن قسمت پایین کمر کار می کنه. واسه شروع در هر طرف 2ه 15 ثانیه ایی پلانک انجام بدین. می تونین یکی از پاها رو روی یه نیمکت بذارین تا رقابت حرکت زیاد شه.

3- حرکت ورزش دیگری که می تونه به لاغر شدن قسمت کمر کمک کنه، به توضیح زیره:

روی زمین دراز بکشین پاها رو درجه خم کنین طوری که ساق پاها با زمین موازی شه و دستا رو بالای سر دراز کنین. حالا در حالی که با پاها حرکت دوچرخه می زنید، دستا رو هم به ترتیب به سمت بالا و پایین بدن بکشین طوری که یه دست در کنار بدن قرار بگیره و یه دست در کنار سر قرار بگیره.

4- حرکت بارفیکس:

این حرکت به قوی تر شدن عضلات کمر و بازوها کمک می کنه بدین شکل قسمت کمر باریک تر می شه.

5- حرکت دیگری که روی عضلات باسن و کمر کار می کنه و باعث باریک تر دیده شدن کمر می شه به توضیح زیره:

روی زمین دراز بکشین پاها رو خم کنین و کف پاها رو روی زمین بذارین دستا رو در کنار بدن بذارین. با منقبض کردن عضلات باسن، کمر و باسن رو از روی زمین بلند کنین، طوری که از گردن تا زانو بدن تو یه خط قرار بگیره. در سه س 10 تایی این حرکت رو انجام بدین.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *