5 حرکت ورزشی ساده و بسیار مفید | ورزش

حرکت ورزشی ساده و به درد بخور

شما می تونین یه برنامه خاص ورزشی طراحی کنین، این برنامه باید براساس اهداف و تواناییاتون باشه. اما اگه فرصت ندارین تا کامل ورزش کنین، پنج نوع ورزش زیر می تونن بیشترین فایده رو واسه شما دارا باشن. همه ورزشکاران باید این پنج نوع ورزش رو بکنن، این ورزشا باعث قدرت بیشتر می شن و از آسیب دیدگیا جلوگیری می کنن.

شنای آرنج: شنای آرنج ورزشیه که قسمت میانی بدن رو قوی می کنه و ماهیچه های همه بدن رو درگیر می کنه (ماهیچه پشت، بازوها، شونه ها و پاها) به خصوص ماهیچه های شکمی. شنای روی آرنج می تونه ورزش واسه آزمایش قدرت قسمت میانی بدن باشه و ایستادگی این قسمت رو بالا ببره.

شنا روی آرنج از بغل: در شنای آرنج از بغل تموم ماهیچه هایی که در شنای روی آرنج جنب و جوش نداشتن، استفاده می شن به خصوص ماهیچه لگن و زانو.

حرکت ایستادن و نشستن به حالت اسکات: در این حرکت یه قدم وای میستین و در قدم بعد به حالت اسکات می شینین این روند رو تکرار می کنین. این حرکت باعث قوی شدن عضلات پایین بدن می شه و تعادل و ایستادگی رو بالا می بره. اگه مانند حالت اسکات وزنه به دست بگیرین، عضلات بیشتری کار می کنن، به خصوص عضلات بالایی و میانی بدن. این حرکت باید بدون وزنه شروع شه، بعد وزن کم در حد دو و نیم کیلو به دست بگیرین. با گذشت زمان می تونین این وزن رو زیاد کنین.

شنای روی کف دست: اگه تنها می تونین یه حرکت واسه قسمت بالایی بدن انجام بدین، بهتره از این حرکت استفاده کنین. این حرکت نیاز به جا و زمان زیادی نداره.

نرمشای شدید کوتاه و ورزشای آروم متناوب: چهار ورزش اول واسه بالا بردن قدرت و ایستادگی ماهیچه ها بود، اما هیچ ورزشی بدون نرمشای مربوط به قلب و عروق کامل نیس. قوی کردن قلب و عروق به وسیله این نوع ورزش سریع ترین راه س. همه ماهیچه هایی که در چهار ورزش اول بدون جنب و جوش موندن در این حرکت فعالیت می کنن.

5 حرکت ورزشی ساده و بسیار به درد بخور

4.128
منبع : سلامت نیوز

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *