قهوه سبز را می توان یکی از مواد غذایی با خواص فوق العاده معرفی کرد که خیلی از ما آن را نام قهوه خام نیز میشناسیم.خواص عمومی عصاره قهوه سبز عبارتند از :

 کاهش وزن
 کاهش قند خون
 کاهش چربی خون
 کاهش فشار خون
 غنی از آنتی اکسیدان ها و ضد التهاب
 کاهش چین و چروک صورت
 آبرسان پوست

قهوه بعد از آب دومین نوشیدنی محبوب جهان به حساب می آید که روز به روز طبق تحقیقاتی که انجام می شود نتایج و فواید بیشتری از آن آشکار می شود که شاید کمک به کاهش وزن و لاغری یکی از مهمترین این نتایج باشد.

ما در این مقاله از کافی مافی سعی داریم پس از یک معرفی کلی در مورد قهوه سبز ، به سراغ بررسی خواص و فواید آن برای سلامتی رفته و همچنین عوارض احتمالی آن را برای بدن بررسی کنیم. و در پایان نیز طرز تهیه و بهترین روش مصرف آن را برای شما آموزش معرفی خواهیم کرد.

قهوه سبز چیست؟

 

دانه های قهوه سبز به طور ساده دانه های قهوه معمولی هستند که هنوز بو داده نشده و کاملاً خام مانده اند. تصوری که ما از قهوه داریم؛ یک پودر قهوه ای خوش عطر می باشد که این پودر در واقع آسیاب شده دانه های قهوه ای می باشد که برشته و یا در اصطلاح رُست داده شده اند.

ساده تر بخواهیم بگوییم اصلا دانه های قهوه رنگ قهوه ای ندارد و دانه خام آن دارای رنگ سبز می باشد که به آن قهوه سبز گفته می شود. حال این دانه های سبز را می توان در دستگاه های آسیاب قهوه به صورت پودر درآورد تا بتوان آن را به راحتی دم کرد و مورد استفاده قرار داد.

جالب است بدانید قهوه در زمانی که به صورت خام می باشد دارای طبعی گرم و خشک می باشد، اما وقتی که آن را رست میدهند و برشته می کنند به خاطر انجام واکنشات ساختاری درآن، طبعی سرد و خشک پیدا می کند و همین موضوع باعث می شود کسانی که از خوردن قهوه لذت می برند نتوانند با قهوه سبز ارتباط خوبی برقرار کنند.

از لحاظ طعمی نیز ما قهوه را یک نوشیدنی خوش عطر با ته مزه تلخ می شناسیم در حالی که مه قهوه سبز کاملاً متفاوت می باشد. طعمی گس مانند و شبیه به دمنوش های گیاهی از مهمترین مشخصات مزه ای این قهوه می باشد.

همچنین عصاره قهوه سبز نیز به عنوان یک مکمل رژیم غذایی بسیار محبوب است. از عصاره و پودر این قهوه برای رژیم های لاغری بسیار مورد استفاده قرار میگیرد که در ادامه آن را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

فواید سلامتی قهوه سبز

 

قهوه سبز تمام خواص قهوه معمولی که ما سرو میکنیم را نه تنها دارد، بلکه به خاطر اینکه حرارت ندیده است بسیاری از مواد مغذی آن نسبت به حالت رست شده بیشتر می باشد. این قهوه با دارا بودن اسیدهای کلروژنیک فراوان، ترکیباتی با اثرات آنتی اکسیدان و ضد التهابی قوی، فواید زیادی را برای سلامتی شما به همراه دارد.

این مطلب را هم بخوانید :   قیمت کانتینر ۲۰ فوت

3 مورد از اصلی ترین خواص و فواید این قهوه کمک به کاهش وزن، کنترل بیماری دیابت و فشار خون می باشد. پاکسازی کبد چرب و کمک به سلامت پوست و مو نیز از سایر مواردی می باشد که شما می توانید برای آنها به این قهوه مراجعه کنید.

خاصیت قهوه سبز برای لاغری

شاید اصلی ترین دلیل که خیلی از شما به در حال خواندن این مقاله هستید این موضوع است که آیا قهوه سبز برای لاغری موثر می باشد و یا اینکه صحبت های شده در مورد آن فقط شعار تبلیغاتی می باشد؟

بررسی های نشان میدهد که قهوه سبز به خودی خود باعث می شود که جذب کلسترول و گلوکز در بدن کاهش پیدا کند. از طرفی وجود کافئین این قهوه نیز باعث می شود که شما انرژی بیشتری برای فعالیت های روزانه و ورزش داشته باشید و چربی سوزی بیشتر در بدن شما اتفاق بیافتد.همچنین اسید کلوروژنیک این قهوه نیز باعث کنترل چربی بدن شما می شود. همه این دلایل نشان دهنده تاثیرات مثبت این قهوه برای لاغری می باشد.

اما یادمان باشد همه این موارد تنها کمک کننده شما برای کاهش وزن می باشد و اگر دنبال این هستید که فقط با خوردن این قهوه لاغر شوید کاملاً  اشتباه است. رژیم غذایی درست و ورزش کردن دو اصل اولیه تاثیرگذاری این قهوه برای لاغری و کاهش وزن شما می باشد.

قهوه سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها است که از آسیب دیدن سلولهای پوستی ما جلوگیری می کند.

همچنین باعث آزاد شدن گلوکز بیش از حد در جریان خون ما می شود. به دلیل کمبود گلوکز در کبد، بدن ما برای رسیدن به سطح اولیه گلوکز شروع به سوزاندن چربی های ذخیره شده می کند. بنابراین، سوخت و ساز بدن شما را تقویت می کند و به سوزاندن چربی اضافی کمک می کند.

با پاکسازی کبد ما از سموم و کلسترول بد به عنوان یک عنصر سم زدایی طبیعی عمل می کند که برای کسانی که دارای کبدچرب می باشند می تواند بسیار مفید باشد.

دانه های قهوه سبز سرشار از ترکیباتی مانند گاما-آمینوبوتیریک اسید (GABA) ، اپی گالوکاتچین گالات و تئوفیلین است که به تأخیر در علائم پیری مانند چین و چروک کمک می کند و باعث ماندگاری و طراوت پوست ما می شود.