وردپرس دقیقاً چیست؟

وقتی می خواهید دریابید که وردپرس چیست ، تقریباً مطمئناً با توضیحاتی در این زمینه روبرو می شوید:

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا کاملاً منبع باز و بسیار قدرتمند است که برای طراحی وب سایت مورد استفاده قرار میگیرد.

اگر به تازگی شروع به کار کرده اید ، اصطلاحاتی مانند “منبع باز” و “سیستم مدیریت محتوا” احتمالاً برای شما معنی چندانی نخواهد داشت.

بنابراین ، در اینجا یک راه حل بسیار مفید برای مبتدیان وجود دارد که در واقع وردپرس چیست-که امیدوارم بسیار منطقی تر باشد.

“سیستم مدیریت محتوا” چیست؟

همانطور که قبلاً ذکر شد ، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (یا به طور خلاصه CMS) است. با این حال ، برای توضیح معنای واقعی این ، ابتدا باید به وب سایت های واقعی و نحوه عملکرد آنها بپردازیم.

وقتی آدرس یک وب سایت (به عنوان مثال ، winwp.com) را در یک مرورگر وب (مانند Internet Explorer ، Chrome یا Safari) تایپ می کنید ، رایانه شما (از طریق اینترنت) به رایانه دیگری (به نام سرور) متصل می شود و از شما می خواهد کد ذخیره شده در آن رایانه را در مکانی (یعنی آدرس وب) که مشخص کرده اید ببینید. سپس مرورگر این کد را بارگذاری می کند و صفحه وب مربوطه را که کد برای نمایش ایجاد شده است به شما نشان می دهد.

آنچه در اینجا مهم است این است که چگونه این کد در وهله اول در مکان خاصی روی سرور ذخیره شده است: شخصی – یا چیزی – آن را در آنجا قرار داده است. به دو طریق می توان این کار را انجام داد: الف) شخصی کد را با دست نوشت و به صورت دستی در سرور بارگذاری کرد ، یا ب) با استفاده از سیستم مدیریت محتوا (CMS)انجام شد. همانطور که مشاهده می کنید ، CMS یک نرم افزار است که به فرد اجازه می دهد تا به سرعت و به آسانی همه کد های مختلف روی سروری را که برای نمایش صفحات وب با هم ترکیب می شوند ، مدیریت کند-همه اینها از طریق رابط کاربری آسان و قابل فهم برای انسان ایجاد و ویرایش می شود. کد از طرف آنها به عنوان یک CMS ، وردپرس تمام این کد های پیچیده را برای شما می نویسد – و مدیریت می کند ، در نتیجه شما را قادر می سازد تا هرگونه محتوایی را که می خواهید منتشر کنید بدون این که نگران اتفاقات پس زمینه (یعنی در سرور) باشید.

بنابراین ، وردپرس یک برنامه کاربردی است (به عنوان مثال یک قطعه نرم افزار) که به افراد عادی اجازه می دهد وب سایت های خود را از طریق یک رابط کاربری آسان (برخی حتی ممکن است بگویند بصری) ایجاد ، ویرایش و مدیریت کنند.

قدرت وردپرس

هدف وردپرس این است که به افراد این امکان را بدهد ، صرف نظر از اینکه کجا و چه کسانی هستند ، مطالب را به صورت آنلاین به هر شکلی که دوست دارند منتشر کنند. آیا می خواهید یک وب سایت ساده داشته باشید که مجموعه ای از پست های وبلاگ را در کنار نوار کناری نشان دهد که شرح حال نویسنده و چند عکس از فید اینستاگرام شما را نشان می دهد؟ مشکلی نیست! یا شاید شما نیاز به یک فروشگاه تجارت الکترونیک پیشرفته تر دارید که کیف های دست ساز را با راه حل پرداخت می فروشد و به مردم اجازه می دهد محصولات شما را از هر نقطه در جهان خریداری کنند؟ مشکلی نیست! یا شاید شما به دنبال وب سایتی برای مشاغل مبتنی بر خدمات هستید ، و راهی برای مشتریان برای رزرو آنلاین رستوران یا هتل دارید. باز هم ، مشکلی نیست! با وردپرس ، می توانید تقریباً هر نوع وب سایتی را که دوست دارید کنار هم قرار دهید!

از همه مهمتر ، وردپرس به شما این امکان را می دهد که همه این کارها را به تنهایی انجام دهید: بدون نیاز به استخدام طراح وب حرفه ای – و به طور بالقوه بسیار گران -.

وردپرس همه جا هست

باور کنید یا نه ، مطمئناً بارها با قدرت وردپرس روبرو شده اید. چگونه می توانم اینقدر مطمئن باشم؟ زیرا وردپرس در حال حاضر برای ایجاد و مدیریت بیش از 25 درصد از همه وب سایت ها استفاده می شود.

وردپرس نه تنها از هر چهار وب سایت یک منبع تغذیه می کند ، بلکه توسط بسیاری از مارک های معروف مانند نیویورک تایمز ، Forbes ، UPS ، eBay ، Sony – و بسیاری دیگر استفاده می شود.

وردپرس فقط برای انواع مختلفی که خودتان انجام می دهید نیست-در واقع بسیار دور از آن. وب سایت های دارای وردپرس طیف وسیعی را شامل می شوند ، از وبلاگ های شخصی که فقط چند صد بازدیدکننده در هفته به خود اختصاص می دهند تا شرکت های چندملیتی که ده ها میلیون بازدیدکننده هفتگی دارند.

چه کارهایی میتوان با وردپرس انجام داد؟

طراحی سایت مهاجرتی

طراحی سایت شرکتی

طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت شخصی

طراحی سایت وکلا

طراحی سایت حرفه ای و….

 

قابلیت استفاده و قابلیت توسعه

محبوبیت وردپرس تا حدودی از نحوه کاربر پسند بودن آن ناشی می شود-به افراد روزمره امکان ایجاد وب سایت های خود را می دهد. پس از نصب (کاری که انجام آن به خودی خود آسان است) ، یک داشبورد خواهید یافت که نه تنها زیبا طراحی شده است ، بلکه استفاده از آن نیز ساده است. با این حال ، قدرت واقعی وردپرس سهولت استفاده از آن نیست-در واقع ، قدرت واقعی آن اصلاً در آن نیست. هرچقدر که ممکن است غیرممکن به نظر برسد ، اما قدرت واقعی وردپرس در توسعه پذیری باورنکردنی آن است. مشاهده می کنید ، وردپرس چیزی نیست که با راه های خود محدود شده باشد: این سیستمی است که ساخته شده است تا انواع قابلیت های اضافی از طریق تم ها و افزونه ها به آن اضافه شود.

تم ها و افزونه ها

به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا ، وردپرس به شما این امکان را می دهد که هر زمان که بخواهید محتوای وب سایت خود را اضافه یا تغییر دهید – اما بدون دستورالعمل های دقیق در مورد چگونگی ترتیب این محتوا در یک صفحه وب ، قادر به نمایش هیچ یک از آن نخواهد بود. بنابراین ، یک موضوع وردپرس این مجموعه دستورالعمل کاملاً ضروری است. هنگامی که وردپرس را نصب می کنید ، دارای یک تم پیش فرض است – مجموعه ای بسیار ساده از دستورالعمل ها در مورد نحوه نمایش محتوای خود که به شما امکان می دهد بلافاصله نسخه ای از وب سایت خود را مشاهده کنید. هر چند این تازه شروع کار است ، زیرا با جدا کردن محتوای سایت خود از دستورالعمل های نحوه نمایش آن (یعنی موضوع خاصی که استفاده می کنید) ، وردپرس می گوید که نحوه انتخاب محتوا برای شما مهم نیست. دوباره از آن برای مدیریت استفاده می کنید تا زمانی که موضوع شما دارای شرایط لازم است ، می توانید از هر کدام که دوست دارید استفاده کنید. البته شما می توانید تم دلخواه خود را تنظیم کنید (یا به آژانس طراحی وب سفارش دهید تا یکی از آنها را برای شما ایجاد کند) ، اما یکی از زیبایی های واقعی وردپرس این است که ده ها هزار تم در حال حاضر برای انتخاب شما در دسترس است.

این مطلب را هم بخوانید :   بلبرینگ | اطلاعات جامع خرید بلبرینگ، فروش بلبرینگ با تضمین قیمت

تم ها همه در مورد نمایش محتوا هستند ، اما اگر بخواهید ویژگی های بیشتری از ویژگی هایی که وردپرس از آنها ارائه می دهد ، بخواهید؟ این که آیا شما به دنبال یک نوار لغزنده تصویر شیک ، یک فرم تماس یا شاید چیزی پیچیده تر ، مانند سبد خرید تجارت الکترونیک هستید ، وردپرس درب را از طریق افزونه ها باز می کند.

 

افزونه ها مجموعه ای از دستورالعمل ها هستند که ویژگی ها و عملکردهای اضافی را تعریف می کنند. آنها در اصل فایل های کد هستند که می توانند از طریق داشبورد وردپرس روی سرور بارگذاری شوند ، اما مانند تم ها ، می توانند برای ایجاد وردپرس تقریباً در هر کاری مورد استفاده قرار گیرند. و مانند تم ها ، هزاران مورد از آنها موجود است.

امکانات تقریباً بی پایان است – فقط با آنچه دیگران قبلاً ایجاد کرده اند (و در دسترس استفاده قرار داده شده است) محدود می شود.

انعطاف پذیری

هنگامی که در سال 2003 ایجاد شد ، وردپرس یک امر ساده بود – تقریباً به طور کامل بر روی یک نوع وب سایت متمرکز بود: وبلاگ ها (اگر به تاریخچه وردپرس علاقه دارید ، در اینجا مقدمه کوتاهی وجود دارد). همه چیز باید از جایی شروع شود ، اما دیری نپایید که افق دیدش گسترده شد. امروزه ، وردپرس تنها از یک بستر وبلاگ نویسی فاصله دارد – در واقع ، همراه با قدرت افزونه افزونه ها ، در حال حاضر یک نرم افزار بسیار انعطاف پذیر است که می تواند تقریباً هر نوع وب سایتی را تغذیه کند.

به دلیل سهولت گسترش آن ، بسیاری معتقدند که این سیستم به یکی از انعطاف پذیرترین سیستم های مدیریت محتوا تبدیل شده است.

بیش از یک قطعه نرم افزار

استفاده گسترده از وردپرس منجر به تعداد زیادی از کاربران شده است ، که به نوبه خود منجر به توسعه دهندگان متمرکز بر وردپرس شده است که تمایل دارند با ایجاد انواع تم ها و افزونه ها ، اثر خود را (و گاهی پول) به دست آورند. علاوه بر این ، این جامعه پررونق بسیار استقبال می کند و تقریباً همیشه از کمک به آنها خوشحال است. در سراسر جهان (آیا ما اشاره کردیم که وردپرس به بیش از 50 زبان مختلف ارائه می شود؟) گروه های کاربر ، گروه های فیس بوک ، انجمن ها ، ملاقات ها و بیش از 100 کنفرانس با محوریت وردپرس به نام “WordCamps” وجود دارد-بدون ذکر یک تنوع مجموعه ای از وبلاگ های وردپرس محور. همه اینها بدان معنی است که پشتیبانی آسان است ، که برای کاربران جدید یک مزیت واقعی است.

وردپرس “منبع باز” است

در حال حاضر ، شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چه کسی وردپرس را می سازد. آیا وردپرس یک شرکت است؟ برای توضیح ، ما باید عبارت “منبع باز” را پوشش دهیم. وقتی صحبت از نرم افزار می شود ، منبع باز به نوعی از مجوزها اشاره می کند که در آن دارنده حق چاپ حق مطالعه ، تغییر و توزیع نرم افزار را برای هر کسی به هر منظور ارائه می دهد (بیشتر در ویکی پدیا بخوانید). این بدان معناست که هیچ کس واقعاً “مالک” وردپرس نیست – در عوض ، توسط تعدادی از داوطلبان توسعه داده شده و نگهداری می شود ، بسیاری از آنها تحت حمایت شرکت هایی هستند که علاقه مند به توسعه وردپرس در WordPress هستند. علاوه بر این ، به دلیل منبع باز بودن آن ، هزاران نفر روزانه به آن کمک می کنند ، به هر طریقی.

منبع باز بودن و تلاش افراد زیادی برای بهتر شدن آن نه تنها تجربه وردپرس افراد را در سراسر جهان بالا می برد ، بلکه آن را به یک نرم افزار با کیفیت بالا تبدیل می کند.

در اینجا برخی از مزایای ناشی از داشتن چنین جامعه قوی وجود دارد:

  • هزاران (اگر نه بیشتر) تم های رایگان برای هر کسی وجود دارد که می تواند انتخاب کند.
  • ده ها هزار افزونه رایگان وجود دارد.
  • تعداد فزاینده ای از تم ها و افزونه های با کیفیت بالا وجود دارد که دارای همه نوع ویژگی و پشتیبانی عالی هستند.
  • پیشرفت ها و نسخه های جدید ایمن ، پایدار و مکرر وجود دارد.
  • این انجمن دارای انجمن ویژه فعال است.
  • وردپرس به همه زبانهای اصلی موجود است.
  • اگر تا به حال از عمق خود خارج شده اید یا چیزی غیر معمول برای سایت خود می خواهید ، توسعه دهندگان وردپرس به راحتی می توانند به آن برسند.

هزینه وردپرس چقدر است؟

به دلیل منبع باز بودن آن ، خود نرم افزار ، وردپرس ، رایگان است.

با این حال ، هزینه های دیگری در رابطه با ایجاد وب سایت وجود دارد که باید قبل از شروع به آن توجه کنید. به عنوان مثال ، سروری که قبلاً ذکر کردیم باید برای آن هزینه پرداخت شود (البته نه برای کل کار ، اما باید هزینه ای را برای یک فضا پرداخت کنید). خدماتی که این فضا را ارائه می دهند “خدمات میزبانی وب سایت” نامیده می شود – در اینجا یک راهنمای مفید در مورد نحوه انتخاب بهترین است. به طور مشابه ، آدرس وب سایت شما ، معروف به نام دامنه (مانند winwp.com) نیز باید هزینه ای پرداخت شود – این هزینه ها معمولاً سالانه حدود 10 دلار است. مکانهای عالی برای خرید اینها عبارتند از Namecheap و GoDaddy ، یا بهتر است بگوییم هر میزبان وب که انتخاب می کنید باید بتواند علاوه بر فضای لازم سرور ، یکی را به شما بفروشد.

شما می توانید تم برتر وردپرس را خریداری کنید که هزینه آن حدود 50 تا 70 دلار است (معمولاً هزینه یکبار مصرف)

نتیجه

اغراق نیست اگر بگوییم وردپرس یک پلتفرم فوق العاده قدرتمند برای راه اندازی تقریباً هر وب سایتی است. می توان از آن برای تغذیه وب سایت های کوچک و بزرگ استفاده کرد ، استفاده از آن آسان است و با قدرت افزونه تم ها و افزونه ها ، به راحتی یکی از انعطاف پذیرترین سیستم های موجود است. علاوه بر این ، دارای یک جامعه پررونق است و هم رایگان و هم منبع باز است.