5 تا از بهترین سبزیجات کم کالری | سبزیجات

5 تا از بهترین سبزیجات کم کالری

خیار، گوجه فرنگی، کاهو، کرفس و چیزای دیگه ای به جز اینا. باید روزی هزار مرتبه خدا رو شکر بگیم که نعمتای این چنینی در اختیار بنده هاش گذاشته. این سبزیجات مثل غول چراغ جادو در خدمت سلامتی هستن و اندازه کالری دریافتی روزانه رو کاهش میدن.

اگه عاشق میوه و سبزیجات هستین یا دنبال خوردنیایی می گردید که در عین سالم بودن کالری کمی هم داشته باشن پیشنهاد می کنیم که این 5 ماده غذایی که در ادامه گفته شده رو در برنامه روزانه تون بذارین و از خواص اونا استفاده کنین.

خیار

یادتون هست قدیما خیارها چه بوی خوبی داشتن؟ به نظرتون این روزا شامه ما ضعیف شده یا خیارها پلاستیکی! هر چی باشه نصف یه عدد خیار حدود 20 کالری داره. خیار یکی از اون میوه های پر از آبه. هر یک عدد خیار از 98 درصد آب تشکیل شده و بدون گلوسید (قند) هستش. به خاطر همین هم یه ماده غذایی درجه یه واسه جا دادن در برنامه لاغری حساب می شه.

 

پیشنهاد پیشنهادی واسه مصرف بیشتر خیار

 

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی رفیق خیاره که بدون اون بازم سالاد شیرازی معنایی نداشت. یه عدد گوجه فرنگی متوسط شامل 25 کالریه. از اونجایی که این ماده غذایی پر از آب و فیبره واسه کنترل اشتها فوق العاده عمل می کنه. علاوه بر این گوجه فرنگی شامل مواد مغذی زیادیه که به سلامتی هممون خدمت می کنه.

 

پیشنهاد پیشنهادی واسه مصرف بیشتر گوجه فرنگی

گوجه فرنگی جزو اون دسته مواد غذاییه که قابل استفاده در طبخ همه غذاهاست. اونو رنده کنین و به سوپ هاتون اضافه کنین. سالاد شیرازی درست کنین. کنار همه غذاهایتان گوجه فرنگی بذارین. سالاد کاهو رو با اون تزیین کنین. داخل ساندویچ هاتون رو پر گوجه فرنگی کنین. در این صورته که با دریافت کالری کمتر از بیش ترین اندازه ویتامین استفاده می کنین و با این وجود جلوی اشتهای زیادتون هم گرفته می شه. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که تفت دادن گوجه فرنگی با کمی روغن باعث جذب حداکثری خواص آنتی اکسیدانی اون می شه.

تربچه از اون سبزیجات غده ای پر از مواد معدنیه که به سلامتی

خدمت زیادی می کنه. طعم کمی تند اون باعث تحریک کارکرد دستگاه گوارش

شده و به خاطر همین هم یه ماده غذایی لاغر کننده ی فوق العاده س

 

کرفس

کرفسه و یه دنیا خاصیت. هر شاخه از اون حدود 1 تا 2 کالری داره. کرفس یکی از اون مواد غذایی نادریه که کالری اون تقریباً هیچه. بعضی از کارشناسان می گن که مصرف کرفس حتی باعث از دست دادن کالریای دریافتی دیگه هم می شه. یعنی اینکه با خوردن کرفس نه فقط کالری چندانی وارد بدن نمی شه بلکه مصرف اون به کالری سوزی هم کمک می کنه.

 

پیشنهاد پیشنهادی واسه مصرف کرفس بیشتر

بهتره کرفس هم مانند مارچوبه یا بروکلی مصرف شه. می تونین شاخه ها رو خرد کنین و به مدت ده دقیقه در آب یا آب مرغ کم چرب بجوشونین. هم اینکه می تونین در جفت و جور سوپ و خورشا از این سبزی پرخاصیت استفاده کنین. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که برگای پخته اون عطر خاصی به غذاها میدن. می تونین یه شاخه کرفس رو خرد کرده و داخل بشقاب روی میزتون بذارین و به عنوان میان وعده بخورین.

 

کاهو

هر برگ کاهو حدود 2 کالری داره. یعنی اینکه یه کاهو شامل حدوداً 100 کالری هستش.

هر چی برگای کاهو سبزتر باشن معنی اش اینه که ویتامین C و پتاسیم بیشتری دارن.

 

 

پیشنهاد پیشنهادی واسه مصرف بیشتر کاهو

غذاهایتان رو با کاهو تزیین کنین. سالاد کاهو همیشه روی میز غذاتون باشه و به عنوان پیش غذا بخورین. فقط حواستون باشه سالادتان رو با سسای چرب میل نکنین چون ً یه سالاد سالم رو پرکالری می کنین. سرکه یا روغن زیتون رو دریابید.

 

تربچه

ده عدد تربچه رو یه جا جمع کنین فقط 7 کالری عایدتان می شه. تربچه از اون سبزیجات غده ای پر از مواد معدنیه که به سلامتی خدمت زیادی می کنه. طعم کمی تند اون باعث تحریک کارکرد دستگاه گوارش شده و به خاطر همین هم یه ماده غذایی لاغر کننده فوق العاده س.

 

پیشنهادای پیشنهادی واسه مصرف بیشتر تربچه

تربچه گل سرسبد سبزی خوردن ما ایرونی هاست. می تونین اونو رنده کرده و به آش یا سوپ، سالادها و حتی ساندویچ هاتون اضافه کنین. در کنار غذا و واسه تزیین از این تربای نقلی استفاده کرده و از خواص اون استفاده لازم رو ببرین.

 

فاطمه مهدی پور


منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *