پاسخ این سوال تاحدود زیادی به نوع شغلی که مورد علاقه شماست بستگی دارد. برخی از مشاغل هستند که الزاما نیازی به مدرک تحصیلی برای موفقیت در آن‌ها حس نمی‌شود. درمقابل برای موفقیت دربرخی از مشاغل و البته رسیدن به این موقعیت‌های کاری باید تحصیلات مربوطه لازم را داشت. برای نمونه نمی‌توان انتظار داشت فردی که در املاک و معاملات آن تخصص دارد، یک شبه پزشک خوبی بشود. با این حال برای پاسخ بهتر به سوال آیا مدرک دانشگاهی برای موفقیت در کسب و کار کافی است؟ مجله اینترنتی آسمونی توضیحات کاملی برای افرادی که این سوال را دارند، آماده کرده است. پس تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

از آموزش آنلاین غافل نشوید!

برخی از رشته‌های تحصیلی وجود دارند که صرفا گرفتن مدرک دانشگاهی درباره آن‌ها کفایت نمی‌کند. فرض کنید قصد دارید تبدیل به یک متخصص کاربلد در زمینه برنامه‌نویسی کامپیوتر بشوید. درصورتی که در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه مشغول به تحصیل شوید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که صرفا گرفتن مدرک تحصیلی این رشته از شما کدنویس حرفه‌ای بسازد. در این صورت نیاز دارید از آموزشگاه‌های بیرون هم استفاده کنید. در کشور ما آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بسیاری برای این منظور تاسیس شده اند.

سرمایه‌گذاری الزاما نیازی به مدرک تحصیلی ندارد

یکی از مشاغلی که از قدیم الایام تا به امروز وجود داشته، معاملات املاک است. افرادی که در زمینه املاک و یا سایر بازار‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری می‌کنند، الزاما دارای مدرک دانشگاهی نیستند. البته موفقیت در زمینه سرمایه‌گذاری نیاز به مطالعات و کسب تجربه دارد. اما الزاما این دو عنصر از دانشگاه استخراح نمی‌شوند.

این مطلب را هم بخوانید :   انتخاب بهترین بیمه تکمیلی

آیا اشتغال در هر کاری نیاز به مدرک تحصیلی دارد؟

طیف وسیعی از مشاغل را می‌توان یافت که برای موفقیت در آن نیاز به مدرک تحصیلی ندارد. برای نمونه می‌توان به آرایشگری، برنامه نویسی، املاک، نوازندگی، مدیران فروش و… اشاره کرد. می‌توان آموزش‌های حرفه‌ای مربوط به هریک را در آموزشگاه‌های مخصوصی دید و یا در یکی از محل‌های شغلی به عنوان کارآموز مشغول به کار شد. چه بسا این آموزش‌های عملی، حتی کارسازتر از آموزش‌های صرفا تئوری برای شما باشند. بنابراین ابتدا مشخص کنید که به دنبال اشتغال در کدام مشاغل هستید؟

فقط در تحصیلات گرفتار نشوید!

اگر قصد دارید در شغل خود به یک متخصص تبدیل شوید، نباید تنها به معدل الف شدن فکر کنید. برای عرض اندام در بازار کار مهارتی، باید تجربه کسب کنید و فعالیت عملی خود را در شغل موردنظر شروع کنید.