5 تغییر موثر برای چربی سوزی بیشتر روزانه | چاقی

واسه لاغری روشای زیادی رو استفاده کردین اما جواب نمی گیرین؟ با 5 تغییر موثر می تونین خیلی راحت چربی سوزی بدن خود رو بیشتر کنین.

 

واسه افزایش متابولیسم بدن و سوزوندن چربی بیشتر آماده اید؟ هیچ دلیلی موجود نیس که از مقدار زیادی مکمل استفاده کنین، چون واسه کمک به رسیدن به اهدافتون در تموم طول روز، راه های سالم تر و آسون بسیاری هست، از روال صبحگاهی تون گرفته تا کارای قبل از خواب. واسه اینکه نتیجه بگیرین، به این نکات عمل کنین.

 

واسه چربی سوزی بیشتر صبح رو با قهوه شروع کنین

یه خبر خوب! وقتی که می خواین سوخت و سازتان رو زیاد کنین، مجبور نیستین فنجون قهوه صبحونه تون رو خط بزنین. در واقع کافئین موجود در قهوه و چای سبز بطور طبیعی سیستم عصبی مرکزی شما رو تحریک می کنه. قهوه روزانه شما می تونه سوخت و ساز بدنتون رو ۵ تا ۸ درصد زیاد کنه.

 

واسه چربی سوزی بیشتر، صبح یه صبحونه غلات کامل بخورین

وقتی صحبت از افزایش متابولیسم می شه، اصلا نباید صبحونه رو خط بزنین. سوخت رسانی به بدن در عرض یه ساعت بعد از بیدار شدن، متابولیسم شما رو زیاد می کنه و به شما کمک می کنه که بطور موثرتری در تموم طول روز کالری بسوزونین. واسه یه انتخاب راضی کننده که به اهدافتون هم کمک می کنه، یه صبحونه غلات کامل انتخاب کنین. چون پر از فیبر رژیمی و کربوهیدراتای پیچیده س. حتی باب هارپر Bob Harper مربی باور زیادی به خوردن کربوهیدراتا در صبح واسه کاهش وزن داره.

 

واسه چربی سوزی بیشتر، بعد از ظهر آب بیشتری بخورین

شاید فکر کنین که نشستن پشت میز فقط می تونه بر سوخت و ساز شما اثر منفی بزاره، اما تا زمانیکه آب می خورین، به قدرت چربی سوزی بدنتون کمک می کنین. مطالعه ای از دانشگاه یوتا نشون داد آدمایی که در روز ۸ تا ۱۲ لیوان آب می خورن، نسبت به کسائی که فقط ۴ لیوان آب می خورن، چربی بیشتری سوزوندن. اگه اهل نوشیدن آب نیستین، می تونین به آب خوردن میوه های جور واجور اضافه کنین تا طعم بیشتری به اون بده و قدرت سم زدایی نوشیدنی تون رو زیاد کنه.

 

واسه چربی سوزی بیشتر، بعد از ظهر تمرینات اینتروال با شدت بالا انجام بدین

در حالیکه تقریبا تموم اشکال تمرینات به شما کمک می کنن تا متابولیسم تون رو زیاد کنین، اما اگه می خواین بیشترین حد بهره رو از تمرینتان ببرین، باید از یه برنامه تمرینی اینتروال ( تمرینات اینتروال یا متناوب ، شامل مراحل تمرین و استراحت به طور متناوبه . در تمرینات اینتروال ، اندازه خستگی به مراتب کمتر از تمرینات دائمی و مدامه . ) با شدت بالا استفاده کنین، چون می تونه تو یه دقیقه ۱۳.۵ کالری بسوزونه، و سرعت متابولیسم شخص رو تا نیم ساعت بعد از ورزش، دو برابر کنه. با ترکیبی از حرکات تمرین قدرتی و کاردیوی شدید، تموم کارای لازم واسه رسیدن به هدفتون رو انجام میدید.

 

واسه چربی سوزی بیشتر، بعد از ظهر یه ناهار با پروتئین بالا انتخاب کنین

تعجبی نداره که یه رژیم غذایی پاک به بدن شما کمک می کنه تا با بیشترین حد پتانسیلش کار کنه، اما پروتئین می تونه شما رو یه قدم به هدفتون نزدیک تر کنه. به گفته استر بلوم متخصص تغذیه، افزایش مقدار پروتئین مصرفی شما لازمه، چون مواد غذایی پر از پروتئین، واسه هضم، متابولیزه و مصرف شدن، به انرژی بیشتری نیاز دارن. این یعنی شما کالری بیشتری واسه فراوری اونا می سوزونین. در موقع ناهار، متابولیسم تون رو با یه دستور غذای پر از پروتئین مانند سالاد مرغ و کلم زیاد کنین. این سالاد در هر وعده ۳۰ گرم پروتئین داره.

 

 

جفت و جور و تنظیم : مجله تالاب

 

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *