روزی که بیت کوین به جهانیان عرضه شد، شاید ساتوشی ناکاموتو فکر این را نمی کرد که از ارزهای دیجیتال تا این حد استقبال شود که حتی ارزهای دیجیتال دیگری عرضه شوند.

«OVR» یک ارز دیجیتال است که در حقیقت یک پلتفرم واقعیت افزوده «AR» و واقعیت مجازی «VR» است. این ارز دیجیتال روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. ارز دیجیتال او وی آر به مخاطبان خود اجازه می دهد تا زمین هایی را خریداری کنند و تصاویری که در ذهن خود دارند به واقعیت مجازی تبدیل کنند.

بعد از این که شما تمام تصاویر ذهنی خود را به واقعیت تبدیل کردید، وقت آن است که در صورت تمایل با استفاده از بازار او وی آر، این ارز را بفروشید.

در مقاله «OVR چیست؟» در سایت راهبران فردا این ارز به طور کامل بررسی شده است.

توجه داشته باشید که این مقاله صرفاً جهت آشنایی شما با این ارز دیجیتال است و پیشنهادی برای خرید و فروش این ارز نیست و راهبران فردا هیچگونه مسئولیتی در برابر خرید و فروش این ارز را ندارد.

ارز دیجیتال  OVRچگونه کار می‌کند؟

OVR  یک ارز دیجیتال است که یک پلتفرم واقعیت افزوده (AR)  و واقعیت مجازی(VR) است. ارز دیجیتال OVR  بر روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است. ارز دیجیتال OVR به مخاطبان خود این اجازه را می‌دهد که در این پلتفرم، زمین‌های خود را خریداری کنند و هر تصوّر ذهنی که دارند را به واقعیت مجازی تبدیل کنند. پس از خرید و طرّاحی تجربیات ذهنی خود، کاربران می‌توانند از طریق بازار OVR این ارز را به فروش برسانند.

جالب است بدانید که ارز دیجیتال او وی آر، بصورت اپن سورس(Open Source) است امّا در مقیاس جهانی این عامل سبب می‌شود فضای وب در اتریوم، زیر ساخت غیر متمرکزی داشته باشد.

کاربران در OVR  تمام ابزار لازم برای پیوستن دنیای فیزیکی به دنیای مجازی را تجربه می‌کنند و تعامل این دو دنیای متفاوت در این ارز دیجیتال بسیار واضح‌تر است.

دنیای جدید OVR برای بسیاری از افراد، تجربه‌ای خارق العاده به شمار می‌رود؛ گیمرها، هنرمندان، کاربران روزمره اینترنت و… به دنیای جدید OVR خوش آمدید.

کاربرد توکن OVR  چیست؟

توکن OVR به هنرمندان بستری برای روابط  نزدیک‌ با طرفدارانشان ارائه می‌کند و در عین حال تجربه‌ای همه‌جانبه و دنیای ماورایی واقعیت افزوده (AR) را برای آنها فراهم می‌کند.

OVR کاملاً غیرمتمرکز است و زیرساخت تبلیغاتی را برای تبلیغات حمایت شده در تجربیات AR انتخابی فراهم می‌کند. این پلتفرم توسّط توکن OVR بومی و(OVRNodes ) محافظت می‌شود. OVRNodes همچنین مسئول اطمینان از رفتار درست و امن در کل اکوسیستم OVR هستند.

پلتفرم OVR زیرساخت غیرمتمرکز وب فضایی است که دنیای فیزیکی و مجازی را از طریق «واقعیت افزوده» ادغام می‌کند و بُعد جدیدی را ایجاد می‌کند که در آن همه چیز ممکن است. این یک لایۀ دیجیتالی است که کل کرۀ زمین را پوشش می‌دهد. این لایه از 1.6 تریلیون شش ضلعی منحصر به فرد به نام (OVRLands) تشکیل شده است.

این مطلب را هم بخوانید :   کتاب استادی در مذاکره 

 

Staking OVR

اگر کاربران پلتفرم OVR بخواهند از اکوسیستم OVR پشتیبانی کنند و نتوانند فضای ذخیره‌سازی، پهنای باند یا حداقل نیاز اوّلیه را فراهم کنند، می‌توانند بطور متناوب توکن‌های OVR خود را به اشتراک بگذارند. وقتی توکن‌های OVR شرط بندی می‌شوند، دارندگان واجد شرایط رای دادن به ما با بهترین مجریان میزبانی می‌شوند.

گره‌ها بر اساس دو معیار کلیدی که به یک اندازه وزن دارند، امتیازدهی می‌شوند:

  • تعداد کل توکن‌های OVR که بطور مستقیم و غیرمستقیم روی گره قرار می‌گیرند.
  • منابع (پهنای باند و تأخیر) مستقر شده توسّط گره

OVRNodes با بهترین عملکرد خدمات میزبانی و بیشترین رای بطور دوره‌ای جوایز توکن OVR را دریافت می‌کند. علاوه بر این، رای دهندگان اصلی OVRNode با توکن‌های OVR به‌عنوان تشکّر از حمایت از شبکه پاداش می‌گیرند.

گره‌ها و سهامداران برای سه سال اوّل پس از راه‌اندازی پلتفرم، جوایز شرط ‌بندی دریافت خواهند کرد. این پاداش‌ها از صندوق ذخیره می‌آیند و در نتیجه یارانه برای پاداش‌های شرط ‌بندی، تورمی ایجاد نمی‌کند.

پس از آن، OVRNodes با هزینه‌های میزبانی با بالغ شدن پلتفرم یارانه دریافت می‌کند. در طول دورۀ سه سالۀ اوّلیه، OVRNodes 6٪ APY از شرط شما را دریافت می‌کند. علاوه بر این، رای‌دهندگان OVR و سهامداران 5.5٪ APY در این دوره دریافت خواهند کرد.

OVR Live

یکی از گزینه‌های موجود در اپلیکیشن OVR، (OVR Live) است. در ابتدا، OVR Live از کاربران می‌خواهد که آواتار خود را با آپلود کردن عکس یا گرفتن عکس سلفی بلافاصله ایجاد کنند. کاربران این امکان را خواهند داشت که ویژگی‌های خود را با گزینۀ «سفارشی کردن چهرۀ خود» تغییر دهند و یک آواتار سه‌بعدی فوق واقعی شخصی ایجاد کنند. سپس، کاربران می‌توانند برای ورود به رویدادهایی که توسّط اتاق‌های مجازی عمومی یا خصوصی میزبانی می‌شوند، گزینۀ Join OVR Live را انتخاب کنند.

کاربران ابتدا باید دوربین خود را روی یک سطح نگه دارند تا رویدادهای زنده را آغاز کنند، زیرا برنامۀ OVR باید نقاط کلیدی را در محیط انتخاب و تأیید کند تا صحنه واقعیت افزوده سه بعدی را با دقت بدست بیاورد.