1.انگیزه خود را از یادگیری زبان آلمانی درک کنید.

آیا برای سفر آینده برنامه‌ریزی می‌کنید؟ آیا اخیرا برخی از بستگان خود را پیدا کرده‌اید و می‌خواهید با آن‌ها در زبان مادری خود صحبت کنید؟ آیا به شغل معلمی آلمانی و یا معلم خصوصی علاقه‌مند هستید؟ برای یافتن شغل به عنوان مترجم تصمیمی دارید؟ دلایل بسیاری برای یادگیری زبان آلمانی وجود دارد . درباره اینکه چرا می‌خواهید آلمانی یاد بگیرید سخت فکر کنید.
 

2. وقتی انگیزه خود را پیدا کردید، آن را پرورش دهید!

زمانی که انگیزه خود را از یادگیری زبان آلمانی پیدا کردید که شما را به هیجان می‌آورد و شما را وادار می‌کند که برای یادگیری تلاش کنید، باید آن انگیزه را فراهم کنید. از آن استفاده کنید و آن را تغذیه کنید.

3.با به خاطر سپردن اصول اولیه یادگیری را آسان کنید.

تنها چیزی که برای یادگیری زبان آلمانی وجود دارد این است: شما باید قسمت‌هایی از زبان آلمانی را به خاطر بسپارید و این شامل برخی از جنبه‌های دستور زبان آلمانی است.
در برخی موارد، هیچ قانون یا تمایلی برای کمک به شما وجود ندارد. شما فقط با استفاده مکرر و در معرض قرار گرفتن یاد می‌گیرید. با این حال، با شروع زود هنگام و با استفاده از ترفندهای به خاطر سپاری، شما می‌توانید مطالب پایه را برای خودتان آسان کنید.
 

 

4. استفاده از تکنیک‌ها برای به خاطرسپاری هر چیز

البته، گفتنش آسان است، “همه این چیزهای آلمانی را حفظ کنید!” اما چطور می‌توانید همه آن اسم جنس و صفات را به خاطر بسپارید. چند تکنیک وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند.
می توانید برای یادگیری زبان آلمانی لیست تهیه کنید. حتی اگر نمی‌خواهید یک ایندکس تهیه کنید، فقط سعی کنید فهرستی از کلمات جدید که می‌خواهید یاد بگیرید تهیه کنید. در طرف دیگر لیست ترجمه را بنویسید. شما می‌توانید پاسخ‌های خودتان را چک کنید، اما احتمالا متوجه خواهید شد که در زمانی که این لیست را تهیه کرده‌اید، به خاطر سپرده اید که چه چیزی روی این لیست است.
اپلیکیشن ها بهترین دوستان شما هستند. تلفن های هوشمند چیزهای عجیب و غریبی هستند. برای تعداد شگفت انگیزی از کارهایی که ممکن است بخواهید انجام دهید، احتمالا یک اپلیکیشن برای آن وجود دارد. برای یادگیری زبان آلمانی برنامه‌هایی مانند فرهنگ لغت آلمانی ، مترجم فارسی- آلمانی و … وجود دارد.

5.از یادگیری زبان آلمانی لذت ببرید.

اگر می‌خواهید آلمانی یاد بگیرید و از فرآیند یادگیری لذت ببرید، به هیچ وجه احساس وظیفه نخواهید کرد و آن را ادامه خواهید داد. قبل از اینکه آن را بدانید، روان خواهید بود و احساس نمی‌کنید که اصلا تقلا و تلاشی برای این کار انجام داده اید.

مرتبط بخوانید: بهترین کلاس آلمانی در تهران کجاست ؟

6. اصول زبان آلمانی را برای پیشرفت سریع یاد بگیرید.

ابتدا عبارات مهم و رایج شامل احوال پرسی و پرسیدن جای چیزها و اظهار نظر درباره توانایی آلمان و یا سوال در مورد اینکه آیا شنونده به زبان مادری خود صحبت می‌کند یا نه، یاد بگیرید. با یادگرفتن کلمات ابتدایی می توانید مکالماتی هر چند کوتاه داشته باشید و این باعث می شود انگیزه شما برای یادگیری بیشتر افزایش یابد.

7. گویشوران آلمانی یا اشخاص دیگری که در تلاش برای یادگیری زبان آلمانی هستند، پیدا کنید.

چه کسی دوست ندارد دوستان جدیدی پیدا کند؟ در حالی که ممکن است یک هدف مشترک از آموزش زبان جدید را به اشتراک بگذارید، ممکن است متوجه شوید که افراد جدید بیش از یک چیز مورد علاقه خود را با شما به اشتراک می‌گذارند. با این روش چگونه یاد می‌گیرید؟ البته که با آن‌ها حرف می‌زنید!

مرتبط بخوانید: آموزش زبان آلمانی در موسسه زبان نگار

8.از نکته و ترفند ها استفاده کنید.

انجام یک جستجوی سریع آنلاین، شما را با نکات یادگیری زبان و فنون یادگیری مواجه خواهد کرد. همه از تکنیک یادگیری بهره‌مند نخواهند شد، بلکه با جستجوی منابع مناسب برای شما ، تلاش خود را کاهش داده و کارآیی دانش را بهبود خواهید داد.
 

9.خود را در زبان آلمانی غرق کنید تا به طور کامل یاد بگیرید.

یکی از بهترین روش‌ها برای روان شدن در یک زبان جدید، غرق کردن کامل خودتان است. غرق کردن خود در زبان بیشتر در مورد یک طرز فکر به جای ماندن در یک مکان فیزیکی است. شما واقعا می‌توانید خودتان را در هر موضوعی، از جمله یادگیری آلمانی، با اختصاص زمان کافی و تلاش غرق کنید. این ممکن است شامل غوطه‌ور کردن خودتان در اینترنت زبان آلمانی یا تنظیم زندگی روزمره تان برای استفاده بیشتر از زبان آلمانی باشد. اما غوطه‌ور کردن در زبان ممکن است، بدون توجه به اینکه شما کجا هستید.

10. از پلاگین زبان برای مرورگر خود استفاده کنید.

بسته به اینکه از کدام مرورگر اینترنت استفاده می‌کنید، پلاگین های مختلفی در دسترس هستند که صفحات وب را از یک زبان به زبان دیگر ترجمه خواهند کرد. برخی از این پلاگین ها اجازه می‌دهند درصد کلماتی را که ترجمه شده‌اند تنظیم کنید و به شما اجازه می‌دهد که هنوز به زبان مادری خود تکیه کنید. این پلاگین ها می توانند به یادگیری زبان آلمانی شما کمک کنند.

11. به پادکست ها و یا کتاب های صوتی آلمانی گوش کنید.

از منابع خبری زبان آلمانی تا پادکست های به زبان آلمانی و کتاب های صوتی آلمانی گوش کنید، شما می‌توانید به راحتی از هدفون استفاده کنید و خود را در کلمات آلمانی غرق کنید. این روش زمانی عالی است که شما کاری را با دست‌هایتان انجام می‌دهید که نیاز زیادی به فکر کردن ندارد، یا زمانی که در حال دویدن هستید. گوش دادن به اخبار زبان آلمانی می‌تواند به شما یک دیدگاه بین‌المللی بدهد و افق‌های فکری شما را گسترش دهد.

این مطلب را هم بخوانید :   لوله و پروفیل اصفهان

12. تهیه اشتراک روزنامه‌ها و مجلات آلمانی

اگر به خرج دادن کمی پول بیشتر برای مطالعه در مورد رویدادهای جاری در زبان آلمانی اهمیت نمی دهید، در مورد یک روزنامه یا مجله آلمانی فکر کنید. اگر ترجیح می‌دهید پول را برای خواندن سریالی زبان آلمانی خرج نکنید، اما از خواندن متن لذت می‌برید، همیشه می‌توانید اخبار را مستقیما از وب سایت های رسمی بخوانید، یا می‌توانید سعی کنید چند وبلاگ آلمانی پیدا کنید تا به طور منظم چک کنید.

مرتبط بخوانید: دوره زبان آلمانی متوسطه سطح B1

13. فیلم تماشا کنید.

به تماشای فیلم ها با زیرنویس آلمانی عادت کنید. اگر شما  علاقه مند به تماشای فیلم‌های آلمانی هستید، به هر وسیله، این کار را انجام دهید. اما اگر واقعا علاقه ای نباشد، اجباری به این کار نداشته باشید. شما خسته و کسل می‌شوید و اگر بدون توجه و دقت به فیلم نگاه کنید، فقط وقت خود را هدر خواهید داد.

14.یادگیری زبان آلمانی را به روتین زندگی خود تبدیل کنید.

اگر می‌خواهید آلمانی یاد بگیرید، راه‌هایی برای گنجاندن یک جلسه یادگیری منظم در برنامه خود پیدا کنید. کلاس‌ها، درس‌ها و جلسات منظم راهی خوب برای تبدیل یادگیری زبان آلمانی به بخشی از روتین زندگی شما هستند.
 

 

15.از درس‌های رایگان استفاده کنید.

اگر می‌خواهید آلمانی یاد بگیرید، برخی ویدیوهای یوتیوب را بررسی کنید که به شما آلمانی آموزش می‌دهند. شما می‌توانید یک سری را پیدا کنید که به اندازه کافی از آن لذت می‌برید و زمانی که این کار را انجام می‌دهید مطمئن شوید که عضو آن کانال شده اید. قبل از اینکه این را بدانید، یک برنامه یادگیری زبان آلمانی ایجاد خواهید کرد.

16.دوره‌های آنلاین یادگیری زبان آلمانی را درنظر بگیرید.

دوره‌های آنلاین عالی هستند چون آنها به شما نیاز دارند که با یک برنامه همگام باشید و اگر توجهی نکنید، خوب عمل نخواهید کرد. با این حال گاهی اوقات مردم به ناظران منفعل تبدیل می‌شوند، در حالی که آن‌ها واقعا به آنچه که در اطراف آن‌ها جریان دارد توجه نمی‌کنند. به خصوص وقتی که نمی‌توانید به راحتی زبان را درک کنید، وسوسه‌انگیز است. اما با یک دوره آنلاین، اگر می‌خواهید خوب عمل کنید، نباید به یک ناظر منفعل تبدیل شوید.

مرتبط بخوانید: دوره زبان آلمانی پیشرفته سطح C2

17. صبور باشید.

یادگیری چیزی جدید نیاز به صبر زیادی دارد.  برای یادگیری زبان آلمانی بهتر است که به آرامی حرکت کنید، بر روی استفاده و تلفظ صحیح تمرکز کنید، تا اینکه به سرعت صحبت کنید. زمانی که شما تازه شروع می‌کنید، اشتباه کردن خوب است اما به سرعت پیش رفتن و تکرار اشتباهات کار بیشتری برای شما ایجاد می کند، چون نه تنها باید مطالب را یاد بگیرید، بلکه اول باید روش اشتباهی را یاد گرفته اید را تصحیح کنید.

18.کار بر روی تلفظ در سریع‌ترین زمان

تلفظ آلمانی شهرت مشکوکی دارد اما حقیقت این است که آن قدرها هم سخت نیست و اگر کمی تلاش کنید تا تلفظ را در ابتدا کنترل کنید، بعدا شما را از مشکلات بعدی نجات خواهد داد.
 

 

19.یاد بگیرید که مثل یک بومی صبحت کنید.

شیوایی خواندن در زبان آلمانی نقطه عطفی در فرآیند یادگیری زبان است. با این حال، یک بخش از شیوایی، تنها کلماتی نیست که به سرعت از دهان شما خارج می‌شوند، بلکه شامل یادگیری استفاده از کلمات صحیح نیز می شود.

20. کلمات مشترک را درک کنید!

بعضی اوقات ممکن است وسوسه شوید که کلمات را مستقیما از زبان انگلیسی به زبان آلمانی ترجمه کنید، و گاهی اوقات هم خوب است. کلماتی وجود دارند که بین زبان انگلیسی و آلمانی یک‌سان یا تقریبا یک‌سان هستند مثل Technologie و Literatur.
اما مراقب باشید چون کلمات همیشه به معنای آنچه تصور می‌کنید، نیستند. اگر به کسی به زبان آلمانی Gift (هدیه)بدهید، ممکن است آن را با محبت قبول نکنند، زیرا Gift در زبان آلمانی به معنای “زهر” است!
گاهی اوقات یادگیری زبان آلمانی می‌تواند طاقت‌فرسا به نظر برسد، اما فقط به یاد داشته باشید که اهداف بزرگ را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید و از یادگیری زبان آلمانی نهایت لذت را ببرید. سپس، قبل از اینکه به مرحله بعدی بروید، به طور کامل آنچه را که یاد گرفتید، هضم کنید. مواردی که اشاره کردیم نکاتی برای یادگیری زبان آلمانی بود، همچین می توانید از پکیج آموزش زبان آلمانی استفاده کنید.