قبل از سفر به اروپا و بازدید از جاذبه های گردشگری معروف اون بد نیس به طور کوتاه با کشورای پر طرفدار اروپایی آشنا شید.

امروزه تور اروپا و مخصوصا تور اسپانیا و تور ایتالیا در بین گردشگران از محبوبیت زیادی برخورداره. آژانس آیشم هم با ارائه تورهای اروپا با خدمات عالی و قیمتای مناسب این بستر رو جفت و جور کرده که هم میهنان عزیزمون هم با تورهای گردشگری به آسونی به این کشورای توریستی سفر کنن. جهت به دست آوردن جزییات بیشتر به سایت آژانس آیشم برید.

تور اسپانیا

اسپانیا در جنوب غربی اروپا در همسایگی  پرتغال در شبه جزیره ایبرین واقع شده.
حومه شهر اسپانیا حیرت انگیزه، با قلعه ها، قناتا، و خرابه های باستانی، اما شهرهای اون به طور جسورانه ای مدرنه. پایتخت اندلوسین (سویل) با فرهنگ موسیقی و سنتای سنتی مشهوره. پایتخت کاتالونیا بارسلونا واسه معماری سکولار و صنعت دریایی؛ و پایتخت ملی مادرید واسه خیابونای پیچشی، موزه ها و کتاب فروشیا و روش زندگی اون در تموم بیست و چاری معروفه. مادرید بزرگترین شهر اسپانیا هستش و هم اینکه مرکز مالی و فرهنگی اون هستش، همونطور که در صدها سال بوده.
فرهنگای بسیار و متنوعی که به اسپانیا تبدیل شدن – کسایی که از کاسلیها، کاتالانا، لوسیتانیا، گالیسیا، باسکها، رومیا، عربا، یهودیا و رومیا (کولیا)، در میان دیگه مردم، به خاطر غذاهای جور واجور خود مشهور هستن. آداب و رسوم و کمکهای زیادی به میراث هنری دنیاس. بستگان رومی این کشور، خونها و بناهای تاریخی خود رو ترک کردن، در حالی که خیلی از امپراتوری روم، بزرگترین حاکمان اسپانیایی بودن، از جمله تراجان، هادیان و مارکوس اورلیوس.

تور ایتالیا

ایتالیا در جنوب اروپا در شبه جزیره آپنین واقع شده.
شکل اون روی نقشه مثل یه چکمه س که به آسونی میشه اونو پیدا کرد.
این شبه جزیره به وسیله دریای آدریاتیک در شرق، دریای سیسیل در جنوب، دریای ایونی در جنوب شرقی، دریای لیگروری و دریای Tyrrhenian در غرب هم مرزه، که همه اونا بخشایی از دریای مدیترانه هستن. ایتالیا دارای مرزهای بین المللی با اتریش، فرانسه، شهر مقدس (واتیکان)، سن مارینو، اسلوونی و سوئیسه. ایتالیا مرزهای دریایی رو با آلبانی، الجزایر، کرواسی، یونان، لیبی، مالتا، مونته نگرو، اسپانیا و تونس به اشتراک میذاره.
دو مورد از بزرگترین جزایر مدیترانه به ایتالیا تعلق دارن: ساردینیا در غرب و سیسیل در جنوب. این کشور حدود ۳۰۱،۳۱۸ کیلومتر مربع رو پوشش میده، یعنی چیزی در حدود ۸۰ درصد از اندازه ژاپن و یا کمی بزرگتر از آمریکا از آریزونا هستش.

این مطلب را هم بخوانید :   باکس آفیس هفته منتهی به ۱۱ تیر؛ صدرنشینی تازه واردهای محبوب

ایتالیا جمعیتی بیشتر از ۶۰ میلیون نفر داره.

پایتخت و بزرگترین شهر ایتالیا رمه. شهرهای اصلی فلورانس، میلان، ناپلز و ونیز هستن. زبون گفتاری ایتالیاییه.

تور اروپا

اروپا یه قاره استثنایی و خاص هستش که به وسیله آب از تموم جهات محاصره شده و دارای مرز خشکی با آسیای همسایه س. از دید فیزیکی، قسمت شمال غربی منطقه ای از سرزمینای بزرگ به نام اوراسیا رو اشغال می کنه و از شمال به اقیانوس اطلس، از غرب به اقیانوس اطلس، از جنوب تا دریای مدیترانه و از جنوب شرقی دریای سیاه، محاصره شده.
تعریف مرز درست بین دو قاره، یه سوال بزرگ واسه جغرافیدانان و سیاستمداران بود. امروزه کلا به وسیله کوه های اورال در روسیه، دریای خزر و کوه های قفقاز مشخص شده.
در کل اروپا الان شامل ۵۱ ایالت مستقله. روسیه، قزاقستان، آذربایجان، گرجستان و ترکیه کشورای معمولی هستن که در اروپا و آسیا قرار دارن. ارمنستان و قبرس از نظر سیاسی به عنوان کشورای اروپایی در نظر گرفته شدن، هرچند از دید جغرافیایی در قلمرو غرب آسیا قرار دارن. بزرگترین کشور اروپا روسیه س (۳۷٪ از کل منطقه قاره) و کوچیکترین شهر واتیکانه که تنها یه منطقه کوچیک در مرکز رم قرار داره.
پرطرفدارترین مقصد سفر در این منطقه فرانسه با پاریس پایتخت اون به عنوان بهترین مکان مورد علاقه س، و پس از اون اسپانیا، ایتالیا، انگلستان و آلمانه.