هاست لینوکس چیست؟
پیش از پاسخ دادن به این سوال نخست تعریفی از هاست را ارائه می‌دهیم. هاست یک فضای ذخیره‌‌سازی همیشه فعال و قابل دسترسی از طریق وب که می‌توان از آن برای راه‌اندازی سایت، و اپلیکیشن‌های مختلف استفاده نمود. هاست در واقع یک کامپیوتر همیشه روشن و فعال است.

کامپیوتری که قرار است در هر زمان هر دسترسی‌ای که لازم داشتید از فضای ذخیره‌سازی گرفته تا برنامه‌ها و سایت‌هایی که روی آن نصب است در اختیار شما بگذارد.

برای داشتن چنین سیستمی منابع شما باید توسط یک سیستم عامل مدیریت شود. این سیستم عامل که وظیفه این را دارد که تمامی برنامه‌های شما روی منابع هاست را به اجرا درآورده، کار تخصیص منابع را روی آنها انجام داده و یک نتیجه مطلوب را برای شما فراهم کند، همان سیستم عاملی است که سرور شما با آن نام‌گذاری می‌گردد.

اگر برای چنین کاری از یک سیستم عامل لینوکسی استفاده شود، ما یک هاست لینوکسی خواهیم داشت. البته واضح و بدیهی است که اگر سیستم عامل ویندوز برای این کار استفاده کنید هاست شما ویندوزی خواهد بود.

در واقع پاسخ این سوال که هاست لینوکس چیست بسیار طولانی‌تر و مفصل‌تر خواهد بود. برای اینکه بیشتر با هاست لینوکس و کاربردهای آن آشنا شویم، راه درازی را در پیش داریم. اجازه دهید ببینیم که این هاست‌های لینوکسی چگونه کار سرویس‌دهی به ما را انجام خواهند داد.

روی هاست لینوکسی یک سیستم عامل لینوکس در حال اجرا است و مدیریت هاست را بر عهده دارد. اما آیا خیلی از کاربرانی که می‌خواهند از خدمات ارائه شده توسط هاست‌های مختلف استفاده نمایند، کار با لینوکس و فرازونشیب‌های این سیستم عامل را در سطح حرفه‌ای بلدند! آیا می‌توانند از پس مدیریت فضای هاست خود با استفاده از سیستم عامل لینوکس بر بیایند؟!

پاسخ این سوالات در هر وضعیتی بله است زیرا کاربران هاست لینوکسی اصلا قرار نیست لینوکسی که در حال مدیریت سیستم آنان است را ببینند. لینوکس در حال اجرا در پس‌زمینه بوده و صرفا دستورات دریافتی کاربر را از طریق کنترل پنل آن به اجرا می‌گذارد و کارهای سیستمی مربوط به خود را انجام می‌دهد. پس نگران نباشید، سیستم عامل لینوکس بزرگ و پیچیده‌ای که شاید خیلی از افراد با نام آن غریبه باشند و کار کردن با این نوع از سیستم عامل برای آنان سخت باشد، اصلا خود را به شما نشان نخواهد داد.

اما از چه کنترل پنل‌هایی برای مدیریت این نوع از هاست می‌توان استفاده نمود و چگونه با آنان ارتباط برقرار کرد؟ دو کنترل پنل Cpanel و DirectAdmin گزینه‌هایی فوق‌العاده برای این کار هستند. دو کنترل پنل قدرتمند که هر کدام از آنها ویژگی‌های بسیار جامع و ایده‌آلی را برای برقراری ارتباط با هاست، به شما خواهند داد. البته کنترل پنل‌های دیگری نیز برای کنترل هاست لینوکس وجود دارند، اما این دو کنترل پنل برتری خود را ثابت کرده و تمام نیازهای شما را برطرف خواهند نمود. اجازه دهید در ادامه به بررسی این دو کنترل پنل و توضیح مختصری از ویژگی‌های آنان بپردازیم تا شما به‌راحتی بتوانید تصمیم بگیرید که بهترین کنترل پنل برای دسترسی به هاست لینوکس چیست و چگونه می‌توانید از آن استفاده نمایید.

این مطلب را هم بخوانید :   خرید پودر پسته

 

مزایای خرید هاست لینوکس ایران اسپید
پشتیبانی و مانیتورینگ سرویس‌ها
تیم پشتیبانی ایران اسپید به طور 24 ساعته از طریق تیکت و پشتیبانی آنلاین آماده بررسی و حل مشکلات کاربران می‌باشد.

همچنین ایران اسپید دارای قوی‌ترین سیستم مانیتورینگ می‌باشد که تمامی سرورها و سایت هارا به صورت 24 ساعته بررسی کرده و در صورت مشکلات گزارش خواهد داد

سخت افزار های ایران اسپید
استفاده از سرورهای بروز و پردازنده های قوی سرویس های ایران اسپید را از بقیه هاستینگ‌ها متمایز کرده و سرویس های ایران اسپید به همین دلیل دارای پایداری بالایی میباشند.

همچنین سخت افزارهای شبکه مدرن و امنیتی خیال کاربران ما را از تمامی مسائل زیرساختی راحت ساخته است.

امنیت، بزرگترین چالش سرویس‌ها
امنیت اطلاعات و سرویس‌های میزبانی همیشه دغدغه کاربران می‌باشند به همین دلایل ما سعی کرده‌ایم تمامی این مسائل رو در نرم افزارها و زیرساخت بهبود بدیم و از حداکثر ضریب امنیتی استفاده کنیم.

فایروال های نرم افزاری ابری و همچین سخت افزاری در لبه شبکه ایران اسپید آماده دفع حملات میباشد.

همچنین بالاترین سطح امنیت فایل ها با استفاده از آنتی ویروس Imunify و آنی شلر CXS در تمامی سرویس‌ها

سرعت انتقال اطلاعات
در سرویس‌های ایران اسپید به دلیل حافظه هایبرید و کلاسترهای به هم پیوسته کاربر نهایت سرعت را در انتقال اطلاعات تجربه خواهند کرد.

اطلاعات کاربران در ایران اسپید به صورت آبجت در چندلایه ذخیره خواهند شد و موقع لود شدن از چند هارد استفاده خواهد شد که کاربرنهایی سرعت فوق العاده‌ای را تجربه خواهد کرد.

خرید هاست لینوکس