این روزا سرویس اینترنتی نت فلیکس به دلیلای زیادی خبرساز شده و همه از این سرویس به بدترین شکل انتقاد می کنن. مطمئنا نت فلیکس (و البته آمازون) در حال ایجاد کردن انقلابی در دنیای فیلم و سریال و رسانه های تصویری هستن که خوب یا بد بودن این انقلاب جای بحث فراوون داره.
نت فلیکس در طول یکی دو سال گذشته و به خصوص در سال جاری فعالیتای جور واجور و متنوعی در بخش تولید محتواهای تصویری داشته.
این سرویس بیشتر از همه به خاطر سریالای پرطرفدار و جذابی که می سازه معروف شده و این وسط یکی از سریالای ساخته شده واسه این سرویس اینترنتی بیشتر از بقیه سریالا جنجال آفرینی کرد: سریال «۱۳ دلیل واسه اینکه».

سریال «۱۳ دلیل واسه اینکه» (۱۳ Reasons Why) که داستانی دور محور نوجوانان دبیرستانی داشت به مشکل خودکشی در میون این گروه سنی می پرداخت. اما شخصاً به عنوان یکی از علاقمندان این سریال که نوجوون هم نیستم باید اعتراف کنم که سریال «۱۳ دلیل واسه اینکه» شدیدا منو تحت تاثیر قرار داد همونطور که خیلی از تماشاگران سریال اونو سریالی تلخ اما شاهکار دونستن. یه سریای دیگه هم فقط به جنبه های منفی سریال توجه کرده و اعلام کردن که این سریال تاثیر بدی روی نوجوانان داشته و اونا رو به سمت خودکشی جهت میده. البته این ادعا هم جای بحث داره و نمیشه اونو خیلی زیادً رد کرد، چون تحقیقات نشون میده جستجوها در اینترنت در مورد خودکشی پس از پخش این سریال زیاد شده.

با این وجود اگه سریال رو تماشا کرده باشین در پیدا میکنین که سریال نامبرده بیشتر تلاش در این داره که نشون بده باید به دور و بریا توجه کرد و بی محلیای به ظاهر بسیار بی ارزش و ناچیز هم می تونه اثرات داغون کننده ای روی فرد و تصمیمات اون داشته باشه که در آخر اتفاقی ناخوشایند و غیرقابل جبران رو واسه قربونی به دنبال داره.
سریال جنجال آفرین «۱۳ دلیل واسه اینکه» اونقدر با استقبال مواجه شد که مسئولان شرکت نت فلیکس بدون این دست اون دست کردن سفارش ساخت فصل دوم اونو به سازندگان سریال دادن و برنامه ریزیا واسه ساخت فصل دوم این سریال شروع شده.

واسه کسایی که فصل اول رو دیده ان و با در نظر گرفتن مرگ یکی از شخصیتای اصلی سریال که داستان به زندگی تراژیک اون می پرداخت، مشخص نیس که داستان فصل دوم چیجوری بوده و چیجوری پیش میره اما مطمئنا تشنگی زیادی در طرفداران این سریال واسه دیدن فصل دوم ایجاد شده و همه منتظر اتفاقات پس از مرگ هانا بیکر و مشخص شدن مقصران در خودکشی اون هستن.

براساس خبرهای رسیده در فصل دوم نوجوانان جدیدی به دبیرستان لیبرتیای میان و هم اینکه والدین و افراد بزرگسالی که از اونا مراقبت می کنن. براساس گزارش مجله ورایتی، فصل دوم سریال «۱۳ دلیل واسه اینکه» ۷ بازیگر جدید داره که در سراسر اپیزودهای سریال هستن. این هفت بازیگر جدید نقشای متفاوتی رو دوش دارن، از جمله دانش آموزان جدید و بزرگسالانی که در داستان فصل دوم نقشای مهمی دارن. قرار بر اینه که داستان فصل دوم روی شکایت حقوقی خونواده بیکر که دخترشون قربونی سیاستا و بی مهریای مدرسه و همکلاسی هاش شده تمرکز داشته باشه.

این مطلب را هم بخوانید :   سرگذشت حقیقی ۹ انسان عجیب الخلقه که شما را شگفت زده خواهد کرد

آنی وینترز در فصل دوم نقش سردسته جدید گروه پیشاهنگی دختران مدرسه لیبرتیای رو بازی می کنه که به عنوان دختر زیبای جدید مدرسه شناخته می شه.
وینترز قبلاً در سریالای «ظالم» (Tyrant)، «شهر شرارت» (Wicked City) و بازسازی «نیات ظالمانه» (Cruel Intentions) هم حضور داشته و در آینده ای نزدیک می تونین بازی اون در سریال «زک و میا» (Zac & Mia) و هم اینکه در فیلم « مادر و پدر» (Mom & Dad) در کنار نیکلاس کیج و سلما بلر رو تماشا کنین.

براییس کَس هم قراره نقش سایروس عصبی، زودرنج و خرابکار رو بازی کنه که در کمال ناباوری به قهرمون ندیده گرفته شده مدرسه تبدیل می شه.
این سریال دومین نقش آفرینی برایس کَس در اپیزود پایلوت سریال «نیات ظالمانه» است که در کنار وینترز بازی کرده و پخش اون به دلیل نبود استقبال کنسل شد.

چلسی آلدن نقش مکنزی، آبجی سایروس رو بازی می کنه که دختری باهوش و هنرمنده که از بیان کردن اون چه که در ذهنش میگذره هیچ ترس ای نداره. آلدن قبلاً هم در سریال «داستان ترسناک آمریکایی: رونوکی» (American Horror Story: Roanoke) و فصل آخر سریال «ویپ» (Veep) بازی کرده. ایشون در فصل بعدی سریال «مزرعه» (The Ranch) شرکت نت فلیکس هم به عنوان بازیگر مهمون هستش.

سامانتا لوگان هم نقش نینا رو داره که دونده ای با استعداد و قابل احترامه که راز نهفته ای با خود داره.
اونم مانند کَس و وینترز در اپیزود آزمایشی «نیات ظالمانه» حضور داشت. ایشون قبلا هم در سریالای «گرگینه نوجوون» (Teen Wolf)، «خونواده فاستر» (The Fosters)، «ملیسا و جوی» (Melissa & Joey) و «پارک خیابون ۶۶۶» (۶۶۶ Park Avenue) حضور داشته.

کلی اوهارا هم نقش جکی رو بازی می کنه که مشاور و وکیلی در بخش دفاع از نوجوانانیه که در مدرسه مورد اذیت و آزار قرار گرفته و اونو شخصیتی مهربون، باهوش و مصمم توصیف کردن. این ستاره برادوی واسه بازی در نمایش «شاه و من» (The King and I) جایزه تونی بهترین بازیگر نقش اول زن رو در سال ۲۰۱۵ بدست آورده و در سینما و تلویزیون هم بازیگر موفقی هستش.

آلیسون میلر هم نقش سونیا رو رو دوش داره، وکیلی که بسیار باهوش و جاه طلبه و قبلاً در سریال «کامل» (Incorporated) از شبکه Syfy که جفت و جور کنندگی اجرایی اونو مت دیمون و بن افلک رو دوش داشتن حضور داشته.

بن لاوسون هم در نقش ریک، مربی بیسبال دوست داشتنی و محترم دبیرستان لیبرتیای حاضر می شه.
ایشون هم قبلاً در سریالای «خونواده امروزی» (Modern Family)، «ارتباطات مخفی» (Covert Affairs) و «دو دختر ورشکسته» (۲ Broke Girls) بازی کرده.