چقدر زمان می بره تا یه بازیگر زن بتونه خود رو واسه نقش سختی آماده کنه که اجرای اون نیازمند قدرت بدنی یه ورزشکاره؟ طبق صحبتایی که ستاره های زن هالیوودی در مصاحبه های خود داشتن، ۵ تا ۶ بار تمرینِ ۴ تا ۶ ساعته در هفته واسه بازیگری که قراره نقش یه سرباز یا جنگجو رو اجرا کنه، برنامه ای به طور کاملً عادی و عادی حساب می شه.
بعضی بازیگران هم باید روی توده عضلانی خود کار کنن، مثلاً تسا تامپسون واسه یکی از نقش هاش مجبور شد از این روش حدود ۷ کیلوگرم وزن اضافه کنه.
در ادامه به بازیگران زن هالیوودی ای می پردازیم که واسه اجرای نقش جنگجویان و ورزشکاران، تحت سخت ترین تمرینات ورزشی قرار گرفتن.

۱- امیلی بلانت- لبه فردا (Edge of Tomorrow)

اصلی ترین هدفی که در تمرینات ورزشی بلانت دنبال می شد، بالا بردن قدرت بدنی، ایستادگی و انعطاف پذیری مفصلش بود. اون باید یه لباس زرهی ۲۹ کیلوگرمی به تن می کرد، درون اون جلوی دوربین بازی می کرد و تلاش می کرد که خراب نشه. بلانت در مصاحبه ای گفته: «من تا جایی که می تونستم تمرین کردم و خودمو آماده کردم ولی روز اول که رفتم سر کار، وقتی اون لباس رو پوشیدم، فقط به این فکر می کردم که خدایا الانه که بزنم زیر گریه.»

۲- آلیشیا ویکندر- مهاجم مقبره (Tomb Raider)

ویکندر واسه اینکه بتونه قبل از شروع فیلمبرداری به اندام مورد نظر واسه نقشش، «لارا کرافت»، دست پیدا کنه، ۷ ماه تحت تمرین قرار گرفت. مربی ویکندر برنامه ورزشی خاصی واسه اون تعیین کرد تا آمادگی بدنی یه ورزشکار حرفه ای رو پیدا کنه.
با شروع تمرینات، کارکرد ویکندر باعث تعجب مربی اش شد.
نظم و انضباطی که از دوران آموزش در مدرسه باله در ویکندر بوجود اومده بود به اون کمک کرد بتونه برنامه سخت ورزشی اش رو تحمل کنه.
این تمرینات شامل ۶ بار در هفته وزنه زدن، ۲ تا ۳ بار کوهنوردی و ۴ بار در هفته تمرینات بوکس می شد.

۳- زویی سالدانا– بالاتر از پیشتازان فضا (Star Trek Beyond)

سالدانا در دسامبر ۲۰۱۴ صاحب یه دو قلو شد و مجبور شد خیلی زود خود رو واسه بازی در فیلم «بالاتر از پیشتازان فضا» آماده کنه.
این بازیگر تقریباً تموم سال ۲۰۱۵ رو مشغول کار روی اندامش بود. چون سالدانا از تمرین با تردمیل خوشش نمیاد، مربی اش برنامه ورزشی ای واسه اون طراحی کرد که شامل رقص و بوکس می شد.

بعد از ۹ ماه تلاش و تمرینات سخت، سالدانا موفق شد لباس مخصوص نقشش، «گامورا»، رو به تن کنه.
سالدانا که از این موضوع بسیار خوشحال بود، در اینباره گفت: «این عین حقیقته، مامانای دنیا، اگه من تونستم، شمام میتونین.»

۴- بری لارسون- کاپیتان مارول (Captain Marvel)

لارسون واقعا خیلی از ورزش در باشگاه خوشش نمی اومد و بیشتر روی ذهنش کار کرد تا بدنش. اون واسه اینکه بتونه به اندام یه ابرقهرمان دست پیدا کنه، با یه مربی کار کشته ۵ بار در هفته، به مدت ۹ ماه، تمرین کرد و به مرور قوی تر و قوی تر شد.

هر جلسه تمرین اون ۴ ساعت زمان می بره.

۵- گل گدوت- زن عجیب (Wonder Woman)

گدوت که در زمان بازی در فیلم «سریع و خشن» (fast and the Furious) اندام باریکی داشت واسه بازی در نقش «دایانا پرینس» در فیلم «زن عجیب» مجبور شد تغییرات جدی ای در اندام خود بسازه. تمرینات ورزشی گدوت از ۶ ماه قبل از شروع فیلمبرداری فیلم شروع شد و هر روز به مدت ۶ ساعت انجام می شد.
اون در مصاحبه ای در اینباره گفته: «۲ ساعت تو باشگاه ورزش می کردم، ۲ ساعت تمرین کورئوگرافی مقابله می کردم و ۲ ساعت هم اسب سواری می کردم، که خیلی سخت بود.»

این مطلب را هم بخوانید :   باکس آفیس هفته منتهی به ۱۱ تیر؛ صدرنشینی تازه واردهای محبوب

۶- شارلیز ترون- بلوند اتمی (Atomic Blonde)

ترون به اندازه ای در نقش مأمور اِم آی سیکس عالی ظاهر شد که در جریان جلسات تمرین، تغییراتی در فیلمنامه فیلم «بلوند اتمی» داده شد، چون سازندگان فیلم فهمیدن به لطف تواناییای ترون می تونن سکانسای مقابله فیلم رو سخت تر و سخت تر طراحی کنن. تا قبل از اون، عوامل فیلم خود رو آماده کرده بودن که تا جایی که لازم باشه سکانسا رو تکرار کنن و در آخر همه برداشتای ناموفق رو حذف کنن. اما وقتی دیدن که ترون خیلی سریع حرکات رزمی رو یاد میگیره، برنامه خود رو تغییر دادن. ترون تونست ۲۰ حرکت رزمی رو بدون اینکه حتی احتیاجی به تکرار برداشت شه، بکنه.

هرچند این فیلم بدلکار هم داشت، اما ۹۸ درصد صحنه هایی که واسه بدلکاران در نظر گرفته شده بود رو خود ترون بازی کرد، به استثنای صحنه هایی که باید از روی پله ها سقوط می کرد یا از ارتفاعی می پرید.

۷- دیزی ریدلی- جنگ ستارگان (Star Wars)

ریدلی با نقش «ری» در فیلم «جنگ ستارگان» به معروفیت رسید؛ اون تا قبل از اون، فقط چند باری در سریالای تلویزیونی و فیلمای کوتاه حضور پیدا کرده بود. اون واسه اینکه بتونه به اندام یه مبارز دست پیدا کنه، ۵ بار در هفته و هر بار ۵ ساعت تمرین می کرد.
برنامه ورزشی اون شامل کوهنوردی، کیک بوکسینگ و وزنه زدن می شد.
قبل از فیلم «جنگ ستارگان»، ریدلی هیچوقت هیچ کدوم این ورزشا رو انجام نداده بود.

۸- تسا تامپسون- ثور: راگنراک (Thor: Ragnarok)

تامپسون واسه اینکه به یه والکری تموم عیار تبدیل شه، مجبور شد با ۶ بار تمرین در هفته، توده عضلانی بدنش رو بیشتر و حدود ۷ کیلوگرم وزن اضافه کنه.
مربی تامپسون حتی برنامه غذایی آشپزها رو کنترل می کرد تا مطمئن شه اون غذای مناسبش رو می خوره. تامپسون باید به اندازه کافی سبزیجات و مواد غذایی کربوهیدرات دار می خوره و مقدار متعادلی پروتئین دریافت می کرد.

۹- مارگوت رابی- من تونیا هستم (I, Tonya)

رابی خود همیشه اندام متناسبی داشته اما اون واسه بازی در نقش یه اسکیت باز نمایشی، مجبور شد تحت یکی از سخت ترین تمرینات زندگی اش قرار گیرد. رابی چندین و چند ماه، ۵ بار در هفته و هر بار ۴ ساعت تمرین می کرد.
اون باید در این تمرینات توده عضلانی خود رو افزایش می داد و در کنار یه کورئوگرافر حرفه ای، اسکی روی یخ رو یاد می گرفت.