فیلمای تازه وارد در اواخر هفته جاری بالاترین جایگاه جدول باکس آفیس رو به دست گرفتن و باعث شدن که تابستون گرم سینمایی امسال جون تازه ای بگیره.
در رتبه اول باکس آفیس هفته فیلم «من نفرت انگیز ۳» (Despicable Me 3) قرار داره که با فروش تقریباً خیره کننده ۷۵٫۴ میلیون دلار در سه روز اول نمایش دوباره خود رو به عنوان یه انیمیشن پرطرفدار ثابت کرد.
این شروع خوب می تونه نشون دهنده این موضوع باشه که باید منتظر موفقیت انیمیشن «من نفرت انگیز ۳» در روزا و هفته های آینده هم باشیم. البته نباید از یاد برد که این اندازه فروش از چیزی که انتظار می رفت کمتر بوده.

نکته دیگه این که این اندازه فروش با فروش اسپین آف این مجموعه با نام «مینیونا» (Minions) با ۱۱۵٫۷ میلیون دلار و «من نفرت انگیز ۲» (Despicable Me 2) با ۸۳٫۵ میلیون دلار فروش در سه روز اول اکران خود فاصله تقریباً زیادی داره.
در کل میشه عکس العملا به این انیمیشن رو مثبت آزمایش کرد هرچند در مقایسه با قسمتای قبلی با کم شدن استقبال محسوسی روبرو شده.
شاید یکی از دلایل این موضوع رو بشه در همزمانی تقریبی اکران این انیمیشن (با فاصله چند هفته ای کوتاه) با انیمیشن «ماشینا ۳» (Cars 3) از استودیو پیکسار جستجو کرد چون در برهه وقتی الان درخواست واسه یه فیلم خانوادگی جدید از هر زمان دیگری در سال کمتره.

واسه ساخت این انیمیشن ۸۰ میلیون دلار هزینه شده و به لطف بازار بین المللی تا حالا دو برابر این مقدار فروش داشته (۱۹۲٫۳ میلیون دلار) و سوددهی اون قطعی شده.
البته نبابد از یاد برد که تا زمان اکران یه انیمیشن برجسته دیگه فاصله زیادی داریم و این موضوع می تونه باعث یکه تازی انیمیشن «من نفرت انگیز ۳» دستکم واسه چند هفته در این بخش شه.
شاید این انیمیشن نتونه در هفته های آینده با دنباله های پر سر و صدایی مانند «اسپایدرمن:برگشت به خونه» (Spider-Man: Homecoming) و «جنگ واسه سیاره میمونا» (War for the Planet of the Apes) رقابت کنه اما میشه ادعا کرد که انیمیشن «من نفرت انگیز ۳» در راه درست و همواری واسه تبدیل شدن به یکی از فیلمای پرفروش سال ۲۰۱۷ قرار داره.

در مکان دوم باکس آفیس هفته فیلم «بیبی درایور» (Baby Driver) قرار داره که یه فیلم تماشاگر پسند در ژانر سرقت و از آثار ادگار رایته. این فیلم در ۵ روز اول اکران خود تونسته ۳۰ میلیون دلار فروش داشته باشه که نشون میده این فیلم پرفروش ترین فیلم ادگار رایت تا حالا میشه.شکی وجود نداره که اشتیاق تماشاگران به تماشای یه فیلم جدید در بخش سرقت از بانک که ژانر آشنایی واسه مخاطبانه به فیلم ادگار رایت کمک می کنه که فروش خوبی داشته باشه.

در مکان سوم باکس آفیس هفته هم فیلم «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» (Transformers: The Last Knight) قرار داره.
فیلم جدید مایکل بَی در این آخر هفته تونست ۱۷ میلیون دلار فروش داشته باشه که ۶۲ درصد از اندازه فروش اون در سه روز ابتدایی اکرانه. با این وجود فیلم تا حالا تونسته فروش داخلی خود رو به ۱۰۲٫۱ میلیون دلار برسونه و انگار مثل فیلمای قبلی این مجموعه فروش قابل قبولی داشته باشه. فیلم «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» در سطح بین المللی هم فروش تقریباً خوبی داشته اما کاهش ۸۲ درصدی در اندازه تماشاگران چینی در عرض یه هفته می تونه نشونه ای از افت شدید فروش فیلم در سطح بین المللی باشه.

این مطلب را هم بخوانید :   با ۱۱ عادت معمول افراد حقیقتا شاد آشنا شوید

فیلم خوش ساخت و محبوب «زن عجیب» (Wonder Woman) با فروش ۱۶٫۱ میلیون دلاری خود در رتبه چهارم باکس آفیس هفته قرار داره و تونسته فروش داخلی خود رو به رقم سرسام آور ۳۴۶٫۶ میلیون دلار برسونه.

انیمیشن «ماشینا ۳» هم با ۹٫۵ میلیون دلار فروش تونسته فروش داخلی خود رو به ۱۲۰٫۷ میلیون دلار زیاد کنه که در مقایسه با بودجه ساخت ۱۷۵ میلیون دلاری اون میشه گفت که یه شکست تجاری واسه سازندگان خود بوده.
در کل انیمیشن «ماشینا ۳» درسطح بین المللی تا حالا ۱۷۳٫۸ میلیون دلار فروش داشته و شرکت سونی واسه جبران هزینه های ساخت و منتشر کردن این انیمشن نیاز به فروش بیشتری داره.

در مکان ششم باکس آفیس هفته فیلم کمدی «خونه» (The House) قرار داره.
این فیلم داستان یه زوج با بازی ویل فرل و ایمی پوهلر رو روایت می کنه که خونه دوستشون رو تبدیل به یه کازینو زیرزمینی می کنن تا شهریه دانشگاه دخترشون رو بپردازند. بر خلاف حضور این ستاره ها، فیلم «خونه» بی سر و صدا وارد سینماها شد و انتظار چندانی واسه اکران اون نبود طوری که در سه روز اول نمایش خود تنها ۹ میلیون دلار فروش داشت. دلیل استقبال ناچیز سینماروها از این فیلم جدید رو میشه حضور رقبای تازه وارد قدرتمندی مانند «من نفرت انگیز ۳» و «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» و هم اینکه نقدهای منفی منتقدان از اون دونست.

فیلم ترسناک «عمق ۴۷ متری» (۴۷ Meters Down) با ۴٫۶ میلیون دلار در رتبه هفتم باکس آفیس هفته قرار داره.
این فیلم که داستان حمله کوسها رو روایت می کنه تا حالا ۳۲٫۵ میلیون دلار در سینماهای داخلی آمریکا فروش داشته.

در مکان هشتم هفته فیلم «گول خورده» (The Beguiled) جدیدترین ساخته سوفیا کاپولا قرار داره که با افزایش سینماهای نمایش دهنده فروش هفتگی ۳٫۲ میلیون دلار رو تجربه کرده و تونسته فروش کلی خود رو به ۳٫۵ میلیون دلار برسونه.

جدیدترین فیلم کامل کروز یعنی «مومیایی» ( The Mummy) که فیلم ناموفقی هم بوده با فروش ناامید کننده ۲٫۷ میلیون دلاری خود در رتبه نهم باکس آفیس هفته قرار داره.
فروش داخلی این فیلم در کل تا حالا به ۷۴٫۵ میلیون دلار رسیده که فروش بسیار ضعیفی هستش.

در مکان دهم باکس آفیس هفته هم فیلم «دزدان دریایی کارائیب: مرده ها قصه نمی گن» (Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales) قرار داره که با فروش ۲٫۴ میلیون دلاری خود تونسته فروش کلی خود در سینماهای آمریکا رو به ۱۶۵٫۴ میلیون دلار برسونه.