پوشیدن لباس متناسب و قشنگتر نه فقط حال خودتون رو خوب می‌کنه؛ بلکه حال شهر رو هم بهتر می کنه.
واسه اینکه بتونینه روزمره زنونه‌ای واسه خودتون بسازین که قشنگتر و آراسته باشه؛ به نکاتی که در این مقاله می‌خونید دقت کنین.

انتخاب مانتو؛ قدم اول

واسه س کردن لباس روزمره، اول سراغ خرید بزرگترین و موثرترین لباس برید که قاعدتا مانتوه. قبل از انتخاب مانتو به دو نکته مهم دقت کنین؛ اول فرم بدنتون رو بشناسین. یعنی بدونین فرم اندام‌تون به شکل ساعت شنیه، مثلث وارونه س یا به شکل سیب و گلابی. (Apple shaped and pear shaped body) بعد از اینکه فرم بدنتون رو پیدا کردین، سراغ شناسایی تناژ رنگ پوستتون برید، به رنگ موها و چشم‌هاتون دقت کنین و ببینین کدوم رنگ‌ها بیشتر می‌آیند. با در نظر گرفتن قد و فرم اندام‌تون هم سراغ مانتوهایی برید که شما رو متناسب‌تر نشون میدن.
اگه فکر می‌کنین نمی‌تونید رنگ‌ها و مدل‌های مناسب رو به ذهن بسپارین، خیلی راحت لیستی از رنگ‌ها رو روی گوشی‌تون بذارین و عکس تعدادی از مدل‌های مناسب رو در گالری‌تون ذخیره کنین. بعد از اینکه وارد فروشگاه شدید؛ چه به صورت مجازی و چه واقعی، به انتخاب مدل‌های مورد علاقه‌تون بپردازید و بعد از بین تعداد پایانی شده، ببینین کدوم مدل‌ها با ویژگی‌هایی که در گوشی‌تون یادداشت کرده‌اید، مطابقت دارن. بقیه مدل‌ها و رنگ‌ها رو به فروشنده برگردونین.

قدم دوم؛ انتخاب شال

بعد از خرید مانتو، نوبت به خرید شال یا روسری می‌رسد. یادتون باشه وقتی به دنبال درست کردن یکه روزمره هستین:

  • به جای انتخاب از بین مدلای شال و روسری مجلسی جدید، باید سراغ مدل‌های ساده‌تر برید. مثلا روسری نخی رو جانشین روسری ابریشم کنین. از رنگ‌هایی مثل طلایی و نقره‌ای که رسمیت بیشتری دارن استفاده نکنین و عوضش سراغ رنگ‌های ملایم‌تر برید.
  • اگه می‌خواهید واسه س تابستانه‌تون شال جفت و جور کنین، ببینین کدوم یکی از رنگ‌های خنک و خوشحال تابستونی به رنگ پوست شما می‌آیند و در مورده زمستونی از شال یا روسری‌های کلفت‌تر با رنگ‌های گرم‌تر استفاده کنین.
  • اگه مانتوی طرح دار خریده‌اید که چندین رنگ جور واجور در اون دیده می‌شه، شال یا روسری بخرین که ساده س! و به یکی از این رنگ‌ها نزدیک. اگه مانتوی ساده خریده‌اید، می‌تونید سراغ شال طرح دار برید.
  • شالی با پارچه مرغوب جفت و جور کنین که از سرتون لیز نخورد، الکتریسیته نشه و پرز نده.
  • اصلا سراغ روسری‌های خیلی کوچیک و شال‌های کوتاه با پهنای کم نرید، این مدل‌ها نه زیبایی خاصی دارن و نه دیگه مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • حواستون باشه که رنگ شال علاوه بر اینکه باید به رنگ مانتو بیاد، بهتره به تناژ رنگ پوست شمام بیاد.

 

قدم سوم؛ انتخاب شلوار

 

عکس لباس اسپرت زنونه و دخترانه

در چند سال گذشته پوشیدن لگینگ و شلوار جین‌های اسکینی Skinny Jeans مد شده.
جدا از مضراتی که پوشیدن شلوار تنگ واسه سلامتی داره، این مدل شلوارها به خیلی از اندام‌ها نمی‌آیند. مثلا:

  • کسایی که پاهای خیلی لاغری دارن اصلا نباید لگینگ مشکی بپوشن، چون لاغرتر به نظر می‌رسند.
  • آدمایی که پاهای پرانتزی دارن هم نباید سراغ شلوارهای تنگ برن. پوشیدن این شلوارها فرم پرانتزی پاها رو بیشتر مشخص می‌کنه. عوضش این افراد می‌تونن از شلوارهای راسته یا دم‌پا گشاد استفاده کنن.
این مطلب را هم بخوانید :   باشگاه انرژی مثبت ها : با رنگ های انرژی مثبت آشتی کنید

اگه خیلی لاغرین یا پاهای پرانتزی دارین، سراغ شلوارهای دیگری برید. اینجاش خیلی مهمه که شلوار شما باید به شال و مانتویتان بیاد. خیلی‌ها رنگ شال و شلوار رو با همه می‌کنن. مثلا اگه شلوار سبز ارتشی تیره پوشیده باشن، شالی به همین رنگ سر می‌کنن. اما قانونی که قطعی باشه در این باره وجود نداره. می‌تونید شلواری انتخاب کنین که رنگی خنثی داشته باشه و به مجموعه ستی که درست کرده‌اید، بیاد.

قدم چهارم؛ انتخاب کیف و کفش

 

 

انتخاب کفش مناسب واسه س لباس روزمره بستگی به این داره که حال و هوایه شما بیشتر به سمت نیمه رسمی باشه یا اسپرت. واسه یکه اسپرت می‌توان از یکی از ترندترین برنده ها یعنی جدیدترین مدل کتانی و کفش ورزشی زنونه اسکچرز استفاده کنین که بازارشان داغه، کیفیت بالا و قیمت تقریبا مناسبی دارن. به کار گیری کفش‌های آل استار یا کتانی‌های ساده هم از دیگر گزینه‌هاییه که می‌تونید در کنار یه شلوار گرمکن ورزشی، مانتو یا تونیک ساده و روسری قشنگتر بپوشید. در اینجور وضعیتی بهتره از کیف یا کوله اسپرت یا ورزشی کمک بگیرین یا در آخر یه کیف ساده زنونه بزرگ در دست بگیرین؛ اما وقتی پایه اسپرت وسط نباشه، دستتون واسه انتخاب از بین شکلای جور واجور کالج، کفش عروسکی و صندل در فصل‌های گرم و نیم بوت و بوت در فصل‌های سرد سال بازه.

قدم پنجم: انتخاب اکسسوری

مدل ساعت زنونه جدید و شیک

یکی از نکات مهمی که می‌تونه به استایل روزمره شما جذابیت بیشتری دهد، انتخاب اکسسوری یا زیورآلات متناسبه. یادتون باشه هماهنگی حرف اول رو در ظاهر شما می‌زند و نباید فکر کنین اگه یه انگشتر ساده در دست کرده‌اید که به بقیه اجزایه لباس‌هاتون نمی‌‌آید، دیده نمی‌شه؛ برعکس خیلی هم روی استایلتان تاثیر گذاره. به خاطر همین به انتخاب اکسسوری‌هاتون دقت کنین:

  • تا جایی که امکان داره سراغ مدل‌های براق و نگین‌دار نرید. به کار گیری این مدل‌ها واسه س شب و استایل رسمی و نیمه رسمی مناسبه؛ نه استایل روزمره.
  • اگه قراره از اکسسوری سنتی استفاده کنین، باید با بقیه اجزایه لباس‌هاتون هم‌خوانی داشته باشه. برعکس این قضیه هم صدق می‌کنه؛ یعنی بهتره با یکه سنتی زیورآلات سنتی در دست بگیرین.
  • یه اشتباه عادی در مورد انتخاب اندازه زیورآلات اینه که خانوم‌های توپر سراغ زیورآلات کوچیک می‌روند. نه اینکه این کار صد در صد غیر مجاز باشه؛ اما این افراد بهتره از زیورآلاتی با سایزهای بزرگتر استفاده کنن.
  • به رنگ اکسسوری‌تون دقت کنین. در تابستون سراغ رنگ‌های روشن یا Bright Colors برید، رنگ‌های خوشحال و خنک. برعکس این قانون رو می‌تونید در زمستون عملی کنین.
  • هماهنگی بین اجزایه لباس روزمره با اکسسوری لازمه.